Новите камиони Volvo: бременските музиканти


26
дек.
2020

Volvo Trucks демонстрира в България четирите си нови модела камиони. Представянето на цяло каре обновени товарачи едновременно е изключително рядко явление в бранша. Специално за старта на кампанията по въвеждането им на пазара от Volvo Trucks създадоха необикновено видео, което, както при много други рекламни клипове на марката, залага на спиращи дъха на зрителя каскади. Във филма мистър Роджър Алм, управител на тежкотоварната дивизия на Volvo, стои върху 15 метра висока кула, изградена от тежащите общо 58 тона четири нови камиона, като ловко я придвижва пред смаяния поглед на зрителите.
Драматизмът на каскадата, озаглавена „Кулата“ (The Tower), се подсилва допълнително чрез особеното позициониране на камерите и специални ефекти. Преди наблюдаващите да разпознаят конструкцията, самотен вълк минава пред прожекторите. Гъста мъгла и дъжд придават мистериозна атмосфера на сцената, докато внезапна мълния осветява пространството и Роджър Алм се появява върху моторизираната кула.

В рамките на кампанията TranSport Йордан Йовчев засне и екшън видео със зрелищни изпълнения с два камиона, нещо като българския отговор на шпагата на Жан-Клод ван Дам.

„Свикнал съм да стоя на върха, но тези снимки върху кулата от новите ни камиони определено бяха необикновено предизвикателство – споделя Алм. – Не крия своя респект пред височината, признавам си, че предпочитам да стъпвам здраво и уверено по земята.“ Кулата от камиони е идея и реализация от екип инженери на Volvo Trucks. В ролята на носач е използван новият Volvo FMX. Върху него са „накачулени“ моделите Volvo FH, Volvo FH16 и Volvo FM.

Моделът FMX е камион за строителни обекти, конструиран за най-тежки условия. За да могат четирите товарача да минат безопасно по начертаното трасе, използваният при снимките FMX е бил оборудван с интелигентната система за управление на Volvo, наречена Dynamic Steering. Тя подпомага водачите на машината да поддържат перфектна права линия на движение и улеснява шофирането чрез подаване на допълнителна сила при завиване. Подготовката за снимките на видеото е отнела повече от един месец.

При тестването на камионите си от Volvo Trucks обичат да достигат всякакви възможни гранични стойности. Това важи и за конструкцията на товарачите. Новата продуктова линия е със силен акцент върху дългия експлоатационен живот на машините, което се постига чрез множество технически иновации, увеличаващи производителността, автоматизиращи част от решенията, които водачът трябва да вземе, и не на последно място сериозно намаляват разхода на гориво.

От 2012 г. Volvo представя своите нови камиони чрез тестове на живо – поредица от зашеметяващи каскади с участие на различни гости, чрез които техническите характеристики на товарачите, както и тяхната издръжливост, се представят по нетрадиционен и запомнящ се начин. Един от хитовете на серията е „Епичен шпагат“ (Epic Split) с Жан-Клод ван Дам, при който той без предпазни мерки прави уникален шпагат между движещи се на заден ход камиони. Популярен не само в интернет е и филмът на Volvo Trucks, озаглавен „Виж кой шофира“ (Look who’s driving), с четиригодишно дете, което управлява с дистанционно 8-тонен товарач през трасе със сериозни препятствия.

Актуалният клип The Tower е и уникален поздрав за екипа на Volvo Trucks в България, който тази година празнува своя 20-годишен юбилей. Равносметката показва, че през изминалите две десетилетия компанията е доставила над 5500 нови камиона у нас. Повече от 15 000 пък са сервизираните тежкотоварни автомобили. Над 12 милиона лева е инвестицията за изграждане на мрежата от центрове в София, Бургас, Варна, Велико Търново. Въпреки предизвикателствата и свиването на пазара на нови камиони у нас с 44% през първото деветмесечие, от Volvo Trucks България отчитат увеличаване на пазарния си дял, който вече е над 20%.

Тренировъчна програма специално за шофьорите на камиони и техния начин на живот междувременно е разработил четирикратният олимпийски медалист и световен шампион по спортна гимнастика Йордан Йовчев. Тя включва поредица от видеотренировки с лесни упражнения, които могат да бъдат изпълнявани както в кабината, така и навън. Те са съобразени с начина на работа и живот на пътя и дават свобода шофьорът сам да избере нивото на трудност и продължителността според собствените си възможности. В знак на уважение към всички български професионални шофьори, в рамките на кампанията TranSport Йордан Йовчев засне и екшън видео със зрелищни изпълнения с два камиона, нещо като българския отговор на шпагата на Жан-Клод ван Дам.

Безплатни курсове за категория C, допълнително обучение и възможност за стаж пък ще получат 30 младежи без родителска подкрепа у нас, за да могат да започнат кариера на професионални шофьори. Това ще се случи в рамките на кампанията „Заедно намираме път“, която вече стартира по инициатива на Volvo Trucks България с подкрепата на Министерство на труда и социалната политика и транспортни компании у нас.

Целта е момичетата и момчетата, които са на прага на самостоятелния живот като пълнолетни, да получат шанс за успешна професионална реализация в една от най-перспективните професии в момента. Според последното проучване на Агенцията по заетостта, направено сред бизнеса у нас, именно професионалните шофьори ще са сред най-търсените кадри, като само за 2019 година са открити над 5500 свободни позиции. Заплащането в сектора от години също е значително над средното за страната, което дава перспективи за качествен живот на младежите.
Ралф Петров

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >