Новите електрическите хиперавтомобили: 2000 к.с. и ускорение от друг свят


5
окт.
2021

Горе – Тестове в Южна Италия: стойностите на ускорение на хиперавтомобила са толкова впечатляващи, колкото и цената му

КОГАТО БИВШ ПИЛОТ от Формула 1 търси думи, за да опише ускорението на автомобил за нормални пътища, трябва да е карал нещо много специално. Ник Хайдфелд във втората си кариера на автомобилен състезател във Формула Е е застанал до автомобил, който за 12 секунди може да ускори до 300 км/ч.

Приемлива цена за спортен автомобил: редакторът Шрийбер под крилатите врати на Automobili Pininfarina Battista Anniversaro

И не само може, но и го прави – заявява Quick Nick, тестов пилот и посланик на марката Automobili Pininfarina Battista Anniversario. Четири думи за алилуя! За 90-ия рожден ден на Pininfarina (който беше през миналата година) сега на пазара ще се появи електрически GT, кръстен на основателя на фирмата Батиста „Пинин“ Фарина. 150 екземпляра на Battista ще бъдат произведени на ръка от есента; пет от тях като Anniversario, още по-благородни и по-скъпи: 5,2 милиона лева всеки. Какво можете да паркирате пред къщата си: автомобил с 1900 к.с. и 2300 Нм максимален въртящ момент. С четири мотора, два отпред и два отзад, всички с възможност за индивидуално управление за милисекунди.

Тестовият пилот и посланик на марката: Ник Хайдфелд (вляво) обяснява на AUTO BILD свръхавтомобила

Изцяло карбонови каросерии. Батерия с капацитет от 120 кВтч под конструкция двоен монокок. Разбира се, тя е от карбон. 800-волтова техника и зареждане с до 180 кВт. От Automobili Pininfarina (собственост на концерна от Индия Mahindra) са си купили техниката в Хърватска. От Мате Римац. Той тъкмо представи своя хиперавтомобил с електрическо задвижване Nevera, досега познат ни като C_Two. Нещо като кораба майка за Battista. Данните за мощността са доста подобни – както и идентично невероятни. Само дето Nevera достига скорост 300 км/ч за под 10 секунди. Естествено. А освен това съществуват и Nio от Китай, и Lotus, както и, разбира се, Tesla. Автомобили, комбиниращи перфектно аеродинамика и мощност: ултимативните токови линии. „В началото се притеснявах, че автомобилът ще затрудни обикновените водачи“, казва Хайдфелд. Той тъкмо е возил потенциални клиенти с „чудовището“ на тестовата отсечка. Всички оставали безмълвни, макар че вече са имали вземане-даване с бързи коли. Всичките 1300 к.с. са били налични.

Задното крило на Battista се вади автоматично на три степени. Rimac осигурява софтуера за това

„При такава мощност имаш усещането, че всичко ти се преобръща“, казва Ник Хайдфелд. „Не се случва обаче нито без тракшън контрол, нито със студени гуми.“ Не можем да го проверим, но вярваме на посланика на марката. По навик Хайдфелд карал бързо, с една ръка, тъй като автомобилът се управлявал много пъргаво и леко. За под 2 секунди с темпо 100 км/ч – какво казват гумите за това? „На задната ос се падат по 612 к.с. на всяко колело. Преди няколко години подобно нещо не би било възможно“, казва Хайдфелд. Сега обаче ставало. „Автомобилът е отвъд доброто и злото. Но вътре се седи съвсем удобно.“ Така обобщава Battista Рене Волман.

Притежател на рекорд: за обиколката на „Нордшлайфе“ на Nio бяха необходими 6:45,9 минути

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин