2022
Батерията е от решаващо значение за конкурентоспособността на електрическия автомобил. Със следващото поколение батерии скоростта на зареждане ще се увеличи с до 30 %, а пробегът ще се подобри с до 30 %.
BMW Group обръща специално внимание върху поддържането на възможно най-ниски емисии на CO2 и потребление на ресурси за производство още във веригата за доставки. За производството на батерийните клетки производителите на клетки ще използват кобалт, литий и никел, които отчасти се състоят от вторичен материал, т.е. суровини, които не са новодобити, но вече са в цикъла на материалите. Заедно със задължението да използва само зелена електроенергия от възобновяеми енергийни източници за производството на батерийни клетки, BMW Group ще намали CO2 отпечатъка при производството на батерийни клетки с до 60 % в сравнение с текущото поколение батерийни клетки.
Производството на високоволтовия батерии ще бъде създадено в завода за автомобили в Дебрецен, чието строителство започна преди около шест месеца. Маркус Фалбьомер, ръководител производство на батерии в BMW Group, обяснява: „BMW iFACTORY означава и кратки логистични пътища. Тясната връзка между производството на батерии и производството на автомобили е част от нашата стратегия.“
В Дебрецен кръглите акумулаторни клетки от следващо поколение ще бъдат монтирани в корпуса на високоволтовата батерия – метална рамка, която е интегрирана в долната част на автомобила. Стартът на производството на високоволтови батерии от шесто поколение ще се проведе успоредно с началото на автомобилното производство. Всички високоволтови батерии за автомобили, произведени в завода в Дебрецен, се сглобяват на място. Производството на батерии обхваща площ от повече от 140 000 м2. Строителните дейности започнаха наскоро.