Нова Octavia или Е-класа на старо: Кой е разумният избор?

Кой да си купим – новата Octavia или употребяван E-клас? AUTO BILD тества и двата модела

2603
2017

ИЗИСКВА ВРЕМЕ ЗА СВИКВАНЕ. И въпреки това ни изглежда доста познат. Дизайнът на сивата Octavia Combi, който ни очаква за първи тест, е малко различен за Škoda. И ни напомня на муцуната с четири фара на Mercedes E-клас W 212, появил се на пазара през 2009 г. Досега такава външност не ни бе позната от чехите.

Модерен кокпит с голям монитор – и с модерна украса. Octavia блести с деловитост и солидно обзавеждане

При цената на колата също се налага да хвърлим двоен поглед – 2-литров дизелов агрегат със 150 к.с. плюс автоматична трансмисия с два съединителя и двойно задвижване струват 61 000 лв. А дизеловият двигател със 150 к.с. стартира от 54 000 лв. За толкова пари колегата ни от AUTO BILD Ларс Буземан намери употребяван Е-клас, който дори е с 20 000 лв. по-евтин във версията T-модел с дизелов мотор със 170 к.с. и пробег от 100 000 километра. Дали въпреки това Škoda е по-добрият избор?

Нека се качим в автомобила. Шофьорската врата се затваря плътно като в Benz. Дизайнът на кокпита също би могъл да е дело на хората от марката със звезда на капака. Солиден и прегледен, той няма да ви накара да се ровите из ръководството за употреба. Новата навигация с 9,2-инчов монитор се представи убедително с интуитивната си структура на управление – с изключение на липсващия въртящ се превключвател за усилване на звука. Чехите имат предимство пред E-клас – превключвателите за регулиране на климатика в Benz са разположени твърде ниско, а мониторът е по-скоро мониторче.

Škoda Octavia
2.0 TDI DSG 4×4 Combi
Мощност: 150 к.с.
Цена: от 61 000 лв.
(за Германия)

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 1968 см3 • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об/мин • Макс. въртящ момент 340 Нм при 1750 об/мин • Макс. скорост 210 км/ч • 0–100 км/ч 8,4 сек Задвижване двойно/• 7-степ. автоматик с двоен съединител • Резервоар 55 л • Д/Ш/В 4667/1814/1463 мм Багажник 610–1740 л • Тегло (празен) 1458 кг • EU-Mix 4,9 л дизел/100 км • Емисии CO2 129 г/км

Octavia побира до 1740 литра. Страхотно! Въпреки това с 210 литра по-малко от по-дългия с 24 сантиметра Benz

 

Започваме теста. Дизеловият мотор стартира малко шумно и никой не се съмнява в принципа му на изгаряне. Малко повече изолация нямаше да навреди на Octavia. Този шумен начин на работа ни е познат и от Mercedes. Все пак Octavia се успокоява, когато достигне нормална за града скорост. Дизеловият агрегат ускорява добре, почти спортно, като дори и принципно неособено добрата автоматична трансмисия с два съединителя тук си върши работата чудесно. Смяната на предавките се усеща само по стрелката на оборотомера.
Тестовата ни кола бе оборудвана с регулиращото и доплащащо се окачване DDC – отлично решение! Твърдото окачване остава в историята. Тази Škoda се справя спокойно с неравностите на пътя – толкова добре, че поглеждаме дали на капака й няма да открием звезда. Няма големи разлики със стария E-клас – ако и двата автомобила бяха паркирани на стоянката за таксита, нямаше да имаме предпочитания при избора си.

Mercedes E 220 CDI
T-модел (W 212, 2012 г.)
Мощност: 170 к.с.
Цена: 40 000 лв.
(на 124 000 км)

Двигател 4 цилиндъра,би­турбо, отпред надлъжно • Работен обем 2143 см3 • Мощност 125 кВт (170 к.с.) при 3000 об/мин • Макс. въртящ момент 400 Нм при 1400 об/мин • Макс. скорост 216 км/ч 0–100 км/ч 8,6 сек • Задвижване задно/7-степ. автоматик • Резервоар­ 80 л • Д/Ш/В 4905/1854/1474 мм • Багажник 695–1950 л • Тегло (празен) 1914 кг • EU-Mix 5,2 л дизел/100 км • Емисии CO2 134 г/км • Цена 40 000 лв. (2012 г., на 124000 км)

Успешно копиране? T-модел с предница с ръбести четири фара дебютира на автосалона във Франкфурт IAA през 2009, а точно осем години по-късно Škoda Octavia залага на подобен дизайн

Колко бързо минава времето: миниатюрен монитор и ниско разположени превключватели на климатичната инсталация. Не е удобно, но за онова време си беше нормално

Octavia е едни гърди напред, когато пътят не е само прав, а започнат завои. Двойното задвижване осигурява не само значително по-добро сцепление от това на Benz, но и неутрално и почти спортно поведение на пътя. Така удоволствието от шофирането на компактния „чех“ расте с всеки изминат километър. Със задното си задвижване и доста повече странично накланяща се каросерия Benz изостава при директното сравнение. Макар и T-модел да не се управлява лошо, чехите доказват, че през последните седем години не са спали. Ние като че ли вече свикнахме с техния прогрес.

Извод
Няма спор, че при W 212 става дума за наистина практично и комфортно комби. Новата Škoda Octavia обаче предлага по-витална управляемост и изненадващ комфорт. Въпреки малко високата цена тези качества превръщат „чеха“ в първи избор.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин