2024
С оглед на проблемите в автомобилната индустрия, Социалдемократическата партия на Германия обсъжда в Бундестага по-целенасочени импулси за мудния бизнес с електрически автомобили. Депутатът от парламентарната група на ГСДП Детлеф Мюлер каза пред Германската прес-агенция: „Трябва да се проучи до каква степен може да бъде насърчавана покупката на малки и средни електрически електромобили от европейски производители въз основа на френския модел, за да се допринесе за промяната на вида на задвижване и укрепване на автомобилната индустрия.“
Ето как работи социалният лизинг във Франция
Тази година Франция започна държавен лизинг на електрически модели от 100 евро на месец. Предложението е насочено към хора с ниски доходи, които разчитат на автомобил за работа и живеят на минимум 15 километра от работното си място. За малко по-големи автомобили месечната лизингова ставка може да достигне до 150 евро. През 2024 г. са сключени 50 000 лизингови договора, като за тази година заявките вече не са спрени, а опцията за лизинг ще бъде предложена отново през 2025 г. Предпоставката е покупната цена на автомобила да е под 47 000 евро и теглото му под 2,4 тона.
Инициатива за растеж на федералното правителство
Заместник-председателят на парламентарната група на ГСДП Мюлер също се изказа по отношение на настоящата криза във Volkswagen: „Производителите на автомобили трябва да направят всичко възможно, за да бъдат конкурентоспособни. Това не трябва да се случва за сметка на местата за производство и служителите.“ Планираната инициатива за растеж на федералното правителство съдържа редица мерки, които ще подкрепят автомобилната индустрия по този път, например с по-добри опции за амортизация. Германският кабинет въведе по-силни данъчни стимули за електрическите автомобили за служебна употреба. Търсенето на електрически автомобили се срина, след като държавните субсидии за покупка бяха внезапно спрени през декември миналата година. Причината беше съкращаване на бюджета.