Нова ера за Daimler

0909
2021

За тази година „Силвър Стар Моторс“, генерален дистрибутор на Mercedes у нас, предвижда цели пет премиери на нови електрически модели от серията EQ. С тези две латински букви, символизиращи интелигентната електрификация, хората от Щутгарт обозначават електрифицираните си алтернативи на всички автомобили с ДВГ в своето портфолио. Да го повторим още веднъж: на всички модели! От компактния мъник до тежката луксозна лимузина. През предпандемичната 2018 година тогавашният шеф на Daimler Дитер Цетче с гордост представи първия изцяло електрифициран SUV – модела EQC. Към днешна дата трябва да признаем, че амбициозните цели, които Щутгарт преследваше с този ход, не се сбъднаха докрай. Продажбите не постигнаха заложените в програмата нива. През първата половина на 2020 г. в Германия бяха продадени едва 700 EQC, седем пъти по-малко от реализираните в същия период Audi e-tron.

У нас, в България, вече се предлага и друг представител на EQ семейството, който има всички заложби да промени статистиката. По-малкият EQA със 190 к.с. мощност и сериозен въртящ момент, аналогът на оборудвания с ДВГ модел GLA, глобално набира скорост. В пряк и преносен смисъл. При среден разход на електроенергия автомобилът може да достигне пробег от 420 км. В същото време за 30 минути може да заредите до 80 процента от батерията.

Определено не са преувеличени твърденията, че EQA е началото на ново летоброене за Mercedes. В Щутгарт относително късно заложиха на масовата електрификация и сега е важно бързо да наваксат загубеното, вероятно в основателни колебания, време. Доста елегантно забавянето би могло да се компенсира чрез един успешен електрически модел в сегмента на масовите автомобили. Предвид грозящите глоби за въглеродни емисии над разрешените квоти, успешната реализация на електромобили става все по-важна в баланса на екологичното счетоводство на производителите. В нашия случай, ако Daimler продаде един EQA с нула емисии от CO₂ едновременно с едно AMG с емисии от 200 единици, то средно аритметично статистическият резултат ще бъде 100 единици на продаден автомобил.

Просторен, безшумен и с добър пробег: EQV е атрактивен не само за туристическия бизнес

За момента по отношение на електромобилите Daimler сякаш се движеше по-скоро в сянката на електропионери от калибъра на Tesla, но в същото време едва ли някой се съмнява в иновативния капацитет на реномираната компания, която би могла бързо да изстреля продуктите си с лъскавата звезда върху предния капак директно на първа линия в надпреварата.

Но сега към наличните вече у нас представители на EQ серията. Задвижващият електромотор в EQV се намира над предния мост на автомобила с извод за зареждане в бронята. Максималната му скорост е 160 км/ч, а захранването се осигурява от литиево-йонна батерия, монтирана в пода на превозното средство, като ниското й положение подобрява управлението на автомобила и не се отразява на пространството във вътрешността. Така напълно електрическата просторна лимузина на Mercedes-Benz отговаря на най-високите стандарти по отношение на функционалността и покрива широко приложение в ежедневния и в бизнес живота. ЕQV предлага и максимален комфорт в интериора, възможност за до 8 пътнически места, както и два различни варианта на каросерията с багажно отделение до 1410 литра.

EQA носи всички предимства на малък SUV в съчетание с ефективна задвижваща система. Пазарно моделът стартира като EQA 250 с мощност от 190 к. с. и комбиниран разход на електроенергия от 15,7 кВтч на 100 километра с пробег до 426 км WLTP. „Двуетажната“ литиево-йонна батерия е структурен елемент от пода на автомобила и има енергиен заряд от 66,5 кВтч. С цел да се избегнат шумът и вибрациите са взети специални мерки за изолирането на електрическото задвижване от шасито и купето чрез множество демпфериращи елементи.

Цената на EQA за България започва от 105 600 лева с ДДС, като в нея са включени линия Progressive, широкоекранен медиен кокпит, пакет паркиране с камера за заден ход, светодиодни светлини и амбиентно осветление с 64 цвята.

Само 5 секунди са необходими на EQC, за да ускори от 0 до 100 км в час. Динамичните му характеристики сe дължат на двата електродвигателя на предния и задния мост с комбинирана мощност от 408 к.с., а батерията със заряд от 80 kWч осигурява електрически пробег до 420 км по WLTP.

Стартовата цена на EQC e 145 800 лева с ДДС, като спецификите в оборудването се характеризират с включени AMG линия в интериора и екстериора, безжична система за зареждане на мобилни устройства и камера за заден ход.

Благодарение на приложението Mercedes Me цялата необходима информация за състоянието на автомобила и заряда на батерията е на разположение в смартфона на неговия собственик. Чрез апликацията може да се провери налягането в гумите, да се активира предварително климатичната система и дори да се отключат и заключат вратите от разстояние. Приложението показва след колко точно минути EQ автомобилът ще е напълно зареден, а известяваща нотификация информира притежателя, когато това стане факт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин