Новата Z-ка Nissan: чистокръвен спортист без електрификация


24
мар.
2021

При пускането на концептуалния Z Proto феновете на Nissan започнаха да точат лиги. Прототипът трябваше да демонстрира как ще изглежда новият спортен Z модел и беше възприет повече от добре от широката публика . Сега в Instagram изтекоха снимки и видео на серийния 400Z. Те демонстрират, че хората от Nissan са пренесли всичко от концепцията почти едно към едно в серийната модификация. Трябва да се вгледате много внимателно, за да откриете разликите. Автомобилът е заснет при подготовка за транспортиране до дилър – т.е. би следвало официалното представяне да бъде много скоро.

Серийната версия „цитира” предшественика в по-голяма степен от прототипа

Серийната версия на 400 Z е претърпяла само леки промени. Към долната част на предната броня сега сякаш е прикрепен спойлер, при Proto елементът беше като едно цяло. Това засилва ретро чара на автомобила и го доближава още повече до старите Z-ки от 70-те години. Оранжевите габарити във фаровете са направени заради американските разпоредби. Разпознават се още нови дръжки на вратите, като и допълнителни червени светлоотразители в задните калници. Задницата е практически непроменена спрямо прототипа. Освен това на капака на багажника има само малък спойлер, а надписът „Fairlady“ под ъгъл е изчезнал. Черният покрив вероятно ще бъде предлаган като опция. „Изтекли” изображения представиха и версия без контрастен покрив. Съдейки по снимките, кокпитът е на 100% като в концепцията. На таблото могат да се видят дигитални дисплеи, както и два допълнителни уреда. В централния тунел разпознаваме селектор за автоматична трансмисия, но клиентите трябва да могат да поръчват и ръчна скоростна кутия.

Задните светлини и тъмното стъкло напомнят на 300ZX oт 90-те години. Прототипът нямаше този спойлер.

Новият Z е малко по-дълъг

От Nissan са комбинирали основни дизайнерски компоненти от всички предишни поколения Z в един автомобил. Дори основната форма на Z със скосения покрив е символ на дълга традиция. Фаровете с форма на капка с двете полукръгли LED ленти напомнят на оригинала 240Z от 70-те, докато правоъгълната решетка ясно “цитира” aктуалния Z – но вече е станала много по-голяма. Задната част е препратка към 90-те: светлините са интегрирани в широк тъмен стъклен елемент под “загатнатия“ спойлер на багажника – точно като при легендарния 300ZX. Финален акцент са 19-цоловите джанти, както и карбоновите елементи по предния сплитер, задната броня и праговете. По отношение на размерите, 400Z е пораснал малко в сравнение с 370Z. С дължина 4,38 метра моделът е по-дълъг с 12 сантиметра. Ширината (1,85 метра) и височината (1,31 метра) са същите.

Интериорът на 370Z е „пипнат“ внимателно, за да изглежда достатъчно модерен. Автоматичната трансмисия вероятно ще бъде опция.

Интериор с дигитален скоростомер

Всеки, който познава 370Z, може да се ориентира лесно и в интериора на 400Z. Той получава дигитален скоростомер и нов по-голям централен дисплей, но запазва малките кръгли уреди на таблото, които показват например налягането на турбото или заряда на акумулатора. Намаленият брой бутони прави визията на интериора много по-модерна. И разбира се, седалките отново са само две – естествено, спортни. При Z Proto те бяха тапицирани в кожа и алкантара – докато тези на „изтеклите“ снимки изглежда са само кожени, за алкантара би следвало да се доплаща.

Proto (на снимката) и серийният 400Z запазват типичните за спортен автомобил пропорции.

405 к.с. – напълно възможни

Противно на общата тенденция, Nissan не залага на електрифициран вариант. Под капака на Z Proto работи V6 битурбо с работен обем от 3 литра, комбиниран с 6-степенна скоростна кутия. Все още няма официални данни, но според слуховете новият Z щял да разполага с по-висока мощност от своя предшественик. Моделът Nismo беше с 344 к.с. Вероятно Nissan ще използва двигателя на Infiniti Q60 Red Sport 400 (405 к.с. и 475 Нм). Вероятно ще разберем точните данни в близките месец-два, когато моделът дебютира официално. Все още не се знае дали той ще бъде предлаган в Европа.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >