AUTO BILD България / Новата Toyota Supra: с гени на BMW

Новата Toyota Supra: с гени на BMW

Toyota Supra се завръща – и първи поглед към новия модел ни дава прототипът GR Supra Racing Concept


6
мар.
2018

На автосалона в Женева Toyota представя новото поколение на Supra. Прототипът GR Supra Racing Concept е предвестник на състезателната версия на модела. В серийно производство, разбира се, той трябва да влезе без компоненти като голямото неподвижно антикрило. Формата на каросерията обаче ще бъде същата. Благодарение на изнесения максимално назад кокпит се получават класически пропорции на спортен автомобил – с дълъг преден капак и „отсечена“ задница. Съвместната работа с BMW по проекта се усеща по острите линии. Toyota сякаш ни подсказва, че и серийната модификация на модела ще има толкова нискс каросерия като „бегачката“. Интериорът е типичен за моторспорта – специално табло представя важни данни, а облицовката на вратите е от въглеродни влакна.

По данни на списанието Japan’s Best Car междуосието е намалено с 80 мм – до 2470. Новата Supra трябва да бъде дълга 4380 мм – или със 135 по-малко в сравнение с предшественика си. Увеличената с 44 мм широчина (1855 мм) трябва да направи машината по-стабилна. По отношение на височината, „спортистът“ е пораснал с 25 мм (до 1290). Съвсем очаквано, теглото е намалено – до 1496 кг (-74), поне ако изнесените от изданието данни могат да бъдат приети за достоверни.

GR Supra Racing Concept разполага с много компоненти от композитни материали (предна и задна броня, преден спойлер, прагове, капаци на огледалата, дифузьор и антикрило). Сред тях е и предният капак с подвижни въздухозаборници. За намаляване на килограмите задното и страничните стъкла са пластмасови. В калниците откриваме джанти BBS с централно закрепване, зад които се крият спирачни апарати и дискове Brembo.

Според Motor1 двигателите на новата Supra ще идват от портфолиото на BMW. При пазарния старт те ще бъдат три на брой: базовият е 2-литров 4-цилиндров с около 197 к.с. Вероятно той ще бъде за щатския пазар, в Европа най-маломощният агрегат ще бъде с 252 „коня“. Топверсията ще разполага с 3-литров „шестак“ (340 к.с.). Очаква се всички модификации да бъдат на задно, а за предаването на мощността да се грижи 8-степенна автоматична скоростна кутия. Все още не се знае дали ще има „ръчка“.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >