Новата Toyota RAV4 Hybrid: я, и тя е на ток!

В Toyota са подложили RAV4 на основна модернизация. А най-новото е: хибрид с мощност 197 к.с. и за пръв път и с двойно задвижване


6
апр.
2016

През 1994 година Toyota пусна на пазара напълно нов тип автомобил: RAV4 с дължина 3,72 метра, комбинация между класически офроудър и лек автомобил. И той бе лек, пъргав и доставящ удоволствие. Това бе и раждането на първия SUV. При фейслифта на четвъртото поколение на RAV4 се появи може би най-важната иновация: типичното за марката хибридно задвижване, за пръв път в Европа и в комбинация с 4х4. RAV4 Hybrid с предно задвижване ще струва около 62 000 лева, за 4х4 ще трябва да доплатите около 6000 лева. Особеността: липсва както раздатъчна кутия, така и карданен вал. При това двойно задвижване, наречено E-Four, предните колела се задвижват от 2,5-литров атмосферен бензинов двигател и електромотор, докато задните – само от електромотор с мощност 68 к.с. Включването на двойното задвижване не може да бъде повлияно от водача и става напълно автоматично в зависимост от ситуацията на пътя.

По-изискани материали, нови асистиращи системи, кокпитът също е променен

По-изискани материали, нови асистиращи системи, кокпитът също е променен

При първите ни тестове по макадам системата се представи много убедително. Но при рязко подаване на газ се усеща „дърпане“ в кормилното управление. Освен това мощното ускорение внася безпокойство в иначе толкова хармонично работещото хибридно задвижване, защото двигателят с вътрешно горене започва да вие силно. Но ако отпуснете педала на газта и оставите работата на темпомата, RAV4 се движи много тихо дори и при 140 км/ч. За съжаление ни разочароваха показанията за разхода на бордния компютър – рядко виждахме стойности под 8 литра. Най-често между 9 и 10. Един дизелов двигател би бил по-икономичен, нали? Само че Toyota предлага дизел с мощност 143 к.с.  само при модела с предно задвижване и с механична скоростна кутия. Toyota явно иска да привлече клиентите си към хибридите.

Извод

Фейслифтът при RAV4 бе всеобхватен, комфортът и качеството се повишиха. Хибридното задвижване функционира тихо и нежно, стига да не ускорявате рязко. Но 8 до 10 литра разход според бордния компютър са разочароващи при хибрид.

Двигател 4 цилиндъра плюс електромотор • Работен обем 2494 куб. см • Системна мощност 145 кВт (197 к.с.) при 5700 об./мин • Макс. въртящ момент 206 Нм при 4400 об./мин • Макс. скорост 180 км/ч • 0–100 км/ч за 8,3 сек • Предно задвижване (опция двойно задвижване)/безстепенна трансмисияРезервоар 56 л • Д/Ш/В 4605/1845/1705 мм • Багажник 501-1633 л • Собствено тегло 1625 кг • Разход EU-Mix 4,9 л А95Н/100 км • Емисии CO2 115 г/км • Цена от 62 000 лева

Още по темата

Card image cap
Mazda CX-9: големият кораб минава

26
май
2016

Mazda се включва в премиум лигата със своя топмодел CX-9 – поне в САЩ. Нашият тест доказва, че SUV-ът има добри шансове за продажби и в Европа!

Card image cap
BMW 330e срещу Lexus IS 300h: Близко ли са алтернативите на дизела?

20
май
2017

Комбинация от бензинов агрегат и електромотор – това би трябвало да е най-добрата техника за пестене. Тествахме дали хибридите на BMW и Lexus са подходящи да заменят дизеловите двигатели

Card image cap
Големият тест: кои са най-добрите летни гуми?

2
апр.
2018

При никой друг размер офертите не са толкова объркващи. Ние ще ви кажем кои гуми са наистина добри

Card image cap
Nissan X-Trail 2017: премиум ъпдейт

18
окт.
2017

Премиум ъпдейт за отличника в класа: Nissan прави своя бестселър още по-атрактивен, а AUTO BILD България постави на изпитание предизвикателния макси SUV

Card image cap

В последния брой:

Архив >