Новата Toyota Hilux е разкрасена


2
ное.
2020

Осмото поколение на Toyota Hilux идва видимо разкрасено и с нов дизелов агрегат. AUTO BILD тества 2,8-литровият вариант

Toyota Hilux е телевизионна звезда. Джереми Кларксън навремето малтретира пикапа в телевизионното предаване Top Gear по всевъзможни начини: заби го фронтално в дърво, запали го и го постави на покрива на сграда, която след това бе взривена. Само ще споменем, че след всичко това двигателят на Hilux продължи да стартира. В сравнение с това пътешествието до Северния полюс бе за автомобила като лека разходка в парка.

По същество новият Hilux си остава лекотоварен модел

Дали осмото поколение на „японеца“ ще преживее същите неща не е ясно, но на външен вид автомобилът е доста излъскан. Сега вероятно и лайфстайл ориентираните клиенти биха могли да хвърлят оглед към модела. Под капака освен 2,4-литровият дизелов агрегат, роботи и  мотор със самовъзпламеняване с работен обем от 2,8 литра. Със своите 204 к.с. и 500 Нм новият Hilux ускорява за 10,7 секунди до темпо 100 и вдига максимална скорост от 175 км/ч. От Toyota посочват за разхода на гориво 9,8 литра на 100 километра. По време на теста ни постигнахме резултат от 10,7 л/100 км. Тежащият 2335 килограма Hilux не е майстор на динамиката, но въпреки това можете да се движите бързо с него. Този дизелов агрегат информира пасажерите за работата си по всяко време – Hilux все пак си остава лекотоварен модел.

Сега можете да изминавате и по-дълги разстояния

Всъщност комфортът на возене е значително по-добър от този на предшественика. От една страна това се дължи на окачването с по-мека настройка на пружините, а от друга на новите тампони. Можете да избирате между три режима на движение: „Eco“, „Normal“ и „Power“. Ако искате да пътувате спокойно, то „Eco“ е вашият режим.  Тук ще ви помогне и преработената 6-степенна автоматична трансмисия. С цел пестене на гориво в повечето ситуации двойното задвижване работи само като задно – ако все пак стане наложително електрониката симулира блокаж на диференциала. За да може Hilux да бъде дирижиран фино из извън пътя, инженерите са понижили оборотите на празния ход на дизеловия мотор на 650 оборота и са усъвършенствали реакция на педала на газта. Управлението също е подобрено.

Работното място в Toyota е в крак с времето

Към като цяло рустикалната природа на този автомобил подхожда кокпитът с твърда пластмаса, който обаче сега е разкрасен с по-висококачествени повърхности и с апликации от пиано лак. Инфотейнмънт системата с 8-инчовия монитор е функционална, а свързването на смартфон чрез Apple CarPlay или Android Auto става безпроблемно. Седалките предлагат по-малка странична опора, а кормилната колона е малко къса. Във версия с двойна кабина съвсем удобно могат да седят и четирима възрастни, а върху товарната повърхност с размери 1,52 на 1,64 метра, която също така може да се покрива, ще натоварите всякакви обемисти товари. Полезният товар на Hilux е 875 кг, а прикаченият у товар максимум 3,5 тона. От средата на ноември 2020 г. новият Hilux вече ще е на пазара, а тестваното от нас ниво на оборудване Invincible“ струва в Германия от 83 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >