2022
Toyota представи в Лонг Бийч, Калифорния, новата спортна GR Corolla. Най-потентната модификация на японския модел разчита на 3-цилиндров 1,6-литров турбодвигател с 300 конски сили и максимален въртящ момент 370 Нм (oзначение – G16E-GTS), комбиниран с 4х4-задвижване. Хотхечът ще бъде предлаган единствено с 6-степенна ръчна скоростна кутия (iMT – с функция за междинна газ) – дори и за американския пазар клиентите няма да могат да поръчат автоматик. Засега няма информация дали „бегачката“ ще бъде пусната и на европейския пазар, където би могла да конкурира Volkswagen Golf R.
Интелигентната система за двойно задвижване ще може да изпраща до 60% от тягата към предната ос или до 70 – към задната. Всъщност водачът сам ще може да избира разпределението на мощността между предните и задните колела в три конфигурации – 60/40, 50/50 или 30/70. Благодарение на това Toyota обещава върхово изживяване зад волана. В специалната версия Circuit Edition GR Corolla ще бъде оборудвана с преден и заден LSD торсен диференциали.
Броните, както и калниците са „раздути“ – за да може моделът да получи дебели гуми и широка следа. За намаляване на теглото покривът е направен от карбон, а капакът на двигателя и предните врати са изработени от алуминий. Отвори за вентилация върху предния капак, предните калници и предната броня позволяват на въздуха да преминава през автомобила, като по този начин бива намалено аеродинамичното съпротивление. Отзад откриваме три ауспухови тръби. За по-висока устойчивост на усукване каросерията е получила специални усилващи елементи в определени зони. Джантите в размер 235/40R18 са „обути“ с гуми Michelin Pilot Sport 4.
Моделът ще бъде произвежда в Мотомачи, Япония, където се прави и Yaris GR. Toyota ще предлага GR Corolla само като хечбек, но не и като седан. Не е ясно и дали новата Corolla GR ще бъде пусната на пазара в Европа. Вероятно спортната модификация е замислена предимно за САЩ, тъй като GR Yaris не се предлага там.