Новата Toyota на водород за 128 000 лева – по-елегантна от Audi A7


3
дек.
2020

Toyota смая всички, когато през 2019 г. представи концептуалния Mirai. Дизайнът няма нищо общо с този на странния модел предшественик, лансиран през 2014 г. Преди 2 години Mirai все още имаше статут на прототип, но вече е ясно: второто поколение ще изглежда като концептуалната разработка. То трябва да бъде на пазара в Германия през декември 2020 г. на базова цена от 63 900 евро. Това означава, че Mirai II е с цели 14 700 евро по-евтин от предшественика си.

Mirai отива в по-висок клас

Mirai номер две е позициониран един клас по-високо от своя предшественик. Това демонстрира и новият дизайн, който напомня на Audi A7, Kia Stinger и Toyota Camry и е много по-привлекателен от преди – поне за масата. Дори в базовото си ниво автомобилът ще разполага с LED фарове, 19-цолови алуминиеви джанти, аудиосистема JBL с 14 високоговорителя и 12,3-инчова навигационна система, поддържаща Apple Carplay и Android Auto.

И от двата дисплея получавате информация за работата на задвижващата система.

По отношение на пространството, Mirai може да направи добро впечатление предимно отпред. Тук можете да се насладите на електрическите и климатизирани кожени седалки, в които ще се разполагате толкова удобно, че няма да усетите дълги пътувания преди да спрете за зареждане с гориво след изминаване на 650 км. Двата дисплея зад волана и в центъра на таблото са модерни, типични за Toyota и с добра информативност. Бързо ще свикнете с тъчконтрола, макар че информационният спектър, особено в дисплеите за горивната клетка, първоначално дразни. Отзад нещата изглеждат малко по-различно – Mirai вече официално е хомологиран с пет врати, но отзад не могат да седнат трима възрастни, а за пасажери с ръст от 1,75 метра нагоре мястото за главата е леко ограничено. Тук се усещат пакетите за задвижване на задните колела и резервоарите за водород в долната част на купето, които се “срещат“ със спускаща се линия на покрива.

Зад волана човек почти не може да усети, че шофира автомобил с горивна клетка.

Новият Mirai е забавен за каране

AUTO BILD вече успя да тества новия Mirai – макар и още с лек камуфлаж. Отначало зад волана почти не усещате, че задвижването е с горивна клетка. Бързото потегляне е като при стандартен електромобил. Въпреки добрата шумоизолация особено при средно високи скорости, от предната част на централната конзола се чува шум от преобразуването на водорода в електрическа енергия. Всъщност процесът на обработка е доловим от слуха на водача и пътниците, защото иначе новият Mirai е напълно тих. Дори при по-високо темпо можете да чуете само тихия шепот на вятъра и шума от въртенето на гумите. Тогава от горивната клетка не се чува нищо повече.

Toyota Mirai е забавна за шофиране, защото седи добре на пътя. Електрическата мощност от 174 к.с. – в комбинация с максимален въртящ момент от 300 Нм – е достатъчна за подобаваща еластичност при изпреварване или просто за лявата лента на магистралата. При 180 км/ч обаче скоростта е електронно ограничена. Не на последно място, балансираното разпределение на теглото от 50:50, както и платформата TNGA, устойчивата на усукване каросерия и новото многораменно окачване отпред и отзад допринасят за невероятното изживяване зад волана. По-важен от всичко е ниският център на тежестта, с който можете да атакувате завоите много бързо, макар че можеше кормилното управление да осигурява по-добра обратна връзка.

Mirai вече може да измине до 650 километра с едно зареждане.

Двигател, пробег и резервоар

Под ламарините се крие ново поколение горивна клетка. Трите Т-образни резервоара са интегрирани в долната част на автомобила. Единият резервоар е зад задната ос, един пред нея, а третият е в широкия централен тунел – в комбинация те осигуряват обем от 142,2 литра. По този начин е постигнат увеличен капацитет на резервоарите от 5,6 килограма водород, което трябва да увеличи пробега с около 30 процента. Според производителя новият Mirai вече може да измине до 650 километра с едно зареждане. За разлика от “чист” електромобил, зареждането с гориво отнема пет минути. Въпреки че автомобилът е със задно задвижване, пространството под предния капак не може да се използва за багаж. Тук се помещава, наред с други неща, модулът с горивната клетка. Мощността на двигателя е вдигната от 155 на 174 к.с. в сравнение с предшественика.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >