2021
Двайсет и две години след дебюта на ŠKODA FABIA, чешкият автопроизводител представя четвъртото поколение на своя популярен малък автомобил. Сега той е базиран на модулната платформа MQB-A0 на Volkswagen Group и е най-просторният автомобил в своя сегмент.
Сега прекрачвайки границата от 4 метра, със своите 4108 мм, новата FABIA е значително по-дълга от своята предшественичка. Багажникът – който и с 330 л обем беше най-големият в своя сегмент – получава допълнителни 50 л до просторните 380 л – върхова за класа стойност.
Въздействащият ѝ дизайн и уверени пропорции правят новата FABIA изключително привлекателна. Заострени фарове, както и задни светлини с модерна LED технология и кристални структури подчертават динамичната ѝ външност. Обновеният интериор включва симетрично приборно табло със свободностоящ централен дисплей, опционален дигитален панел с инструменти и хоризонтални декоративни ленти. С пускането на пазара, за модела ще се предлагат три нива на оборудване – Active, Ambition и Style. Спортният вариант MONTE CARLO ще ги последва по-късно. Пет бензинови двигателя от настоящото EVO поколение на Volkswagen Group предлагат мощности между 48 kW (65 к.с.) и 110 kW (150 к.с.). С коефициент на аеродинамично съпротивление (cd) от 0.28, FABIA е също така най-аеродинамичният автомобил в своя сегмент, което – заедно с опционалния 50-литров резервоар – позволява пробег до над 900 км по WLTP цикъла. Пет нови Simply Clever решения отбелязват своята премиера за ŠKODA.
Охлаждащи капаци намаляват разхода на гориво с до 0,2 л на 100 км при 120 км/ч
Важен елемент за аеродинамиката е новият тип охлаждащи капаци в долните въздуховоди на предната броня, който ŠKODA използва за пръв път в този автомобилен сегмент. Капаците с активно регулиране автоматично се затварят, когато няма голяма нужда от охлаждане, подобрявайки аеродинамиката. Това води до икономия на гориво до 0,2 л на 100 км при движение с постоянна скорост от 120 км/ч. За всеки километър, изминат със затворени капаци, новата FABIA отделя до пет грама по-малко CO2. За да позволи по-голяма степен на охлаждане или кратки спирания, системата отваря капаците, така че да влиза максимално количество въздух.
Визуално, той се характеризира от свободностоящия дисплей на инфоразвлекателната система с размер до 9.2 инча. В допълнение към модерните инфоразвлекателни системи, FABIA може за пръв път да се оборудва и с 10.25-инчов дигитален инструментален панел. Функции за комфорт, типични за автомобилите от по-висок клас, като подгряване на челното стъкло и на волана, са други опции, които правят своя дебют при FABIA. ŠKODA FABIA първоначално ще се предлага в три нива на оборудване.
Благодарение на по-дългото с 94 мм междуосие в сравнение с предходното поколение, новата ŠKODA FABIA предлага още повече пространство за пътниците, особено отзад. Сега с дължина 2,564 мм междуосието на малкия автомобил е по-голямо дори от това на първото поколение ŠKODA OCTAVIA (пусната на пазара през 1996 г.), което е само 2,512 мм.
С до девет въздушни възглавници, новата ŠKODA FABIA е един от най-безопасните малки автомобили на пазара. В резултат на това, че FABIA вече се произвежда на базата на модулната платформа MQB-A0, функциите за активна и пасивна безопасност са още по-усъвършенствани, включително чрез асистиращи системи, запазени до този момент ексклузивно за автомобили от по-висок клас. Системите Travel Assist и Паркинг асистент, например, правят своя дебют при FABIA.