Новата S-класа със завиващи задни колела и иновативна защита при страничен удар


29
юли
2020

Преди официалната премиера на новата S-класа в началото на септември 2020 Mercedes продължава да следва тактиката за изнасяне на информация „на час по лъжичка“. След представянето на инфотейнмънт системата MBUX от Щутгарт разкриха информация за новите функции за безопасност и асистиращите системи в седмото поколение на лимузината от луксозния клас.

Още по-добра защита при катастрофа

Именно при системите, които се активират в случай на катастрофа, от Mercedes са наваксали сериозно. Най-важната новост вероятно е защитата при опасност от страничен удар. Mercedes я предлага в комбинация с E-Active Body Control, при която към въздушното окачване е добавена хидропневматика, работеща в тандем с 48-волтовата електрическа мрежа. Секунди преди автомобилът да „срещне“ препятствие странично, той бива повдигнат с до 8 см. По този начин енергията от удара попада върху по-устойчивия на усукване праг и пасажерите биват защитени по-добре. Освен това новата S-класа разполага с повече въздушни възглавници. Между водача и пътника отпред в случай на катастрофа се отваря новият централен еърбег, който трябва да предотврати удрянето на главите на шофьора и човека до него. Пасажерите на задните места биват защитени от допълнителна въздушна възглавница, която се скрива в облегалките на предните седалки.

Активният кормилен асистент може да съдейства за отварянето на път за линейка.

Подобрени асистенти

Естествено, от Mercedes са подобрили допълнително и асистиращите системи. Функцията за слизане, с която при отваряне на врата пътниците биват предупреждавани за приближаването на други участници в движението, активира аларма още когато ръката на водача или пътника се доближи до дръжката на врата. Активният асистент за кормилното управление може да сработи за осигуряване на път за линейка. Сериозно внимание е обърнато и на асистента за паркиране. Серийната система използва 12 ултразвукови сензора, освен това от Mercedes са опростили управлението й и са интегрирали функция за автоматично спиране при движение назад. Опционалният пакет за паркиране с 360-градусова камера разпознава и паркоместа, които са оградени с линии. До момента този асистент можеше да „намести“ колата само в пространства между два автомобила. Освен това човек вече може да „зуумва“ 3D-изображението.

Завиващите задни колела помагат при маневриране и намаляват диаметъра на завой с до два метра.

Ново окачване и завиващи задни колела

Още повече комфорт трябва да осигурява преди всичко вече споменатото окачване E-Active Body Control. То е базирано на пет процесора, над 20 сензора и една камера. Цели 1000 пъти в секунда системата анализира ситуацията на пътя и адаптира спрямо нея окачването отделно на всяко колело. В програмата за шофиране Comfort системата анализира пътната настилка и разпознава неравности, които да бъдат „филтрирани“ максимално добре към пътниците. Към специалното оборудване спадат и завиващите задни колела. Те се предлагат в два варианта с ъгъл на завой до 4,5 или 10 градуса. Затова Mercedes обещава, че S-класата щяла да бъде маневрена като компактен автомобил. Ще разберем доколко това е вярно при първото тестово шофиране. При всички положения обаче с новата система топ Benz-ът ще разчита на намален с 2 м диаметър на завой.

Секунди преди автомобилът да „срещне“ препятствие странично, той бива повдигнат с до 8 см.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >