2023
Opel за първи път ще представи новата Corsa с 48-волтова хибридна технология. Системата разполага с литиево-йонна батерия, която се зарежда автоматично при определени условия на шофиране и нови 1,2-литрови трицилиндрови бензинови двигатели със 74 кВт/100 к.с. и 100 кВт/136 к.с., които са разработени специално за хибридно приложение. Двигателите са комбинирани с нова електрифицирана шестстепенна трансмисия с два съединителя и електрически мотор с мощност 21 кВт/28 к.с.
Ефективна, забавна за шофиране и лесна за употреба, 48-волтовата хибридна технология е идеална за новия Opel Corsa. В сравнение с подобна неелектрифицирана Corsa 1.2 с осемстепенна автоматична скоростна кутия (разход на гориво в цикъла WLTP: 5,5-5,4 л/100 км; 125-122 гр/км CO2, и двете комбинирани), новата Corsa Hybrid с 48-волтова технология (WLTP разход на гориво: 4,7-4,6 л/100 км; 106-102 г/км CO2, и двете комбинирани) може да спести близо 1,0 л/100 км гориво (около 15%) и също така да намали CO2 емисиите.
Безпроблемно: Бензиновият двигател и електрическият мотор работят заедно и поотделно
При ежедневно шофиране, независимо дали по градски или пътища извън населени места, бензиновият двигател на Opel Corsa Hybrid и електрическият мотор работят заедно или поотделно, за да оптимизират консумацията на енергия и динамиката. Системата предлага предимства преди всичко в градския трафик.
Електрическият мотор също така позволява на Opel Corsa да се задвижва напълно електрически до един километър при изисквания за нисък въртящ момент (напр. при маневриране или под 30 км/ч в градски трафик) и подпомага бензиновия двигател при ускорение, напр. при потегляне от място. По време на намаляване на скоростта, бензиновият двигател спира и електромоторът действа като генератор за презареждане на 48-волтовата батерия на хибридната система. Батерията също съхранява енергията, рекуперирана от регенеративната спирачна система.
Новият Opel Corsa с 48-волтова хибридна система е перфектен за клиенти, които шофират предимно в града и в извънградските зони. Най-съвременната технология е достъпна и лесна за употреба; ще се хареса и на клиентите, които искат да изпитат забавлението от шофирането с електричество за първи път, без да се налага презареждане от мрежата. Компактната 48 волтова хибридна технология включва:
• Ново поколение трицилиндрови 1,2-литрови бензинови двигатели, които са разработени специално за хибридизация и отговарят на стандарта за емисии Eвро 6.4. Двигателите със 74 кВт/100 к.с. и 100 кВт/136 к.с. достигат максималната си мощност при 5500 об/мин и развиват максимален въртящ момент съответно от 205 Нм и 230 Нм при 1750 об/мин. За оптимална ефективност новите двигатели работят в цикъла на горене на Милър. Този термодинамичен цикъл бива подпомаган от турбокомпресор с променлива геометрия, който увеличава тягата при ниски обороти, както и от система за променливо газоразпределение.
• Нова електрифицирана шестстепенна трансмисия с два съединителя е проектирана специално за хибридни приложения. Превключванията без прекъсване в подаването на въртящия момент са по-кратки и комфортът е на по-високо ниво. Трансмисията включва електрически мотор, DC инвертор и ECU (Engine Control Unit), оптимизирайки размера и теглото на задвижващия тракт и осигурявайки отлична динамика и нисък разход.
• Синхронен електродвигател с постоянни магнити, интегриран в скоростната кутия, генерира максимална мощност от 21 кВт/28 к.с. и максимален въртящ момент от 55 Нм.
• Стартер с ремъчно задвижване, който – в комбинация с електромотор – задейства бензиновия двигател от студен старт. Задвижваният с ремък стартер рестартира двигателя бързо и фино.
• 48-волтова литиево-йонна батерия с полезен капацитет 432 Вч, монтирана под предната лява седалка. Това разположение не само осигурява оптимално разпределение на теглото за добра динамика, но също така позволява да се запази пълният обем на багажника.
• Две електрически мрежи – 12-волтова мрежа с ниско напрежение, захранваща оборудването на автомобила (напр. електрически прозорци, информационно-развлекателна система); и 48-волтова мрежа за захранване на хибридната система.
С допълнение от 48-волтово хибридно задвижване, новият Opel Corsa предлага широка гама от задвижвания, вариращи от чисто електрически до хибридни и до високоефективни „чисти“ двигатели с вътрешно горене, което е ненадминато в сегмента на малките автомобили. Новата технология добавя допълнителен тласък към продължаващата офанзива на Opel за електрификация. Планът на марката със светкавица в логото е да предложи поне един електрически модел във всяка автомобилна линия до края на 2024 г., а от 2025 г. всеки нов модел на Opel ще бъде напълно електрически.