Новата Octavia Scout: перфектният семеен автомобил за България? (ТЕСТ)

1204
2021

Още преди 20 години започна модата, при която класически комбита получава визия на офроуд автомобили – и така заприлчваха на нещо средно между стандартен лек автомобил и SUV. След Audi A6 allroad quattro последва Volvo XC70, а през 2007 се появи и първата Skoda Octavia Scout. При нея основните акценти бяха с 40 мм по-голям клиренс от обикновената Octavia, двойно задвижване, както и „рустикален“ екстериор.

Версии само на предно задвижване за някои пазари

По принцип същата рецепта е приложена и за трето поколение на модела, което все още е предлагано само като комби. Сега то изглежда доста по-атлетично от преди. Увеличението по отношение на клиренса все още е 15 милиметра, а 4х4-задвижването за германския пазар вече не е серийно (докато в България Scout само на предно не се предлага). Външният вид на чеха все още е приятно дискретен. У нас във версия Scout Octavia може да бъде поръчана или с 2-литровия бензинов TSI (190 к.с., от 62 840 лв.), или с 2.0 TDI във варианти със 150 к.с. (от 64 610 лв.) или с 200 к.с. (от 67 920 лв.). Във всички случаи скоростната кутия е 7-степенна с два съединителя.

И двата бензинови агрегата в гамата на Scout за германския пазар серийно са без двойно задвижване.

Най-мощният дизел генерира максималния си въртящ момент от 400 Нм още при 1750 оборота в минута – и тази мощна тяга е напълно осезаема. Ако се наложи, Scout може да тегли ремарке с тегло до два тона, а в багажника с обем до 1700 литра някой ловец спокойно ще може да побере дива свиня. Серийната DSG-трансмисия превключва фино и само при по-рязко подаване на газ сякаш малко се забавя. Окачването предлага идеалния баланс между комфортно и спортно поведение, но 18-цоловите джанти  малко се губят в калниците с пластмасови вежди. Иначе по отношение на практичността всичко е и като при стандартната Octavia –  Scout е като швейцарско ножче в автомобилен формат. Разполага с достатъчно място отпред и отзад, а по-специално на втория ред места има достатъчно пространство за главите. Петимата пътници се разполагат на седалките с тапицерия Thermoflux – достъпна само в Scout. От Skoda казват, че тази материала „дишала“ много добре. Не можахме да установим дали това е така по време на пробното шофиране, но смело можем да заявим, че „креслата“ са подходящи за дълги пътувания.

Интериорът на Octavia Scout изглежда хармонично, особено в кафяво-черния вариант в комбинация с декоративната лента в пепеляво кафяво. Разбира се, не препоръчваме да миете интериора с пароструйка като при някой истински офроуд модел. Най-вече мултимедийната система няма да го понесе…

Изводът: Scout е много повече от класически комби, но определено не е офроудър. Неслучайно за различни пазари Skoda предлага модела само с предно задвижване – така че хем да се наслаждавате на визията на всъдеход, хем да спестите няколко хиляди от 4х4…

Технически данни на Skoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4×4 • Двигател: 4-цилиндров, турбодизел, отпред напречно • Работен обем: 1968 см³ • Макс. мощност: 147 кВт (200 к.с.) при 3600 об/мин • Максимален въртящ момент: 400 Нм при 1750 об/мин. • Задвижване: двойно, 7-степенна DSG • Дължина/ширина/височина: 4703/1829/1487 мм • Тегло: 1602 кг • Oбем на багажника: 640-1700 л • 0-100 км/ч за 6,8 сек • Макс. скорост: 230 км/ч • Разход (WLTP): 5,7 л/100 км (дизел) • Емисии на CO2: 150 г/км • Цена: от 67 920 лв.

Moделът е идеален спътник за всекидневието, а за дълъг път е направо разкошен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин