Новата Mazda6 вече е само на ток

1001
2025

За китайския пазар Mazda вече представи 6е – с единствената разлика, че там моделът ще се казва EZ-6. Сега електрическият седан стъпва на европейския пазар – но под друго име. Електромобилът ще бъде наследник на наследник на Mazda6, която се движи по европейските пътища от 23 години. Сега японците се сбогуват с двигателя с вътрешно горене за своя хитов модел от среден клас и поставят началото на нова ера.

Mazda6e получава дизайна Kodo

При първия си досег с външния дизайн надали бихте класифицирали Mazda6e като електромобил. „Мускулестата“ предна част е декорирана с голяма радиаторна решетка, която – типично за електрически модел – е затворена, а големият брой елементи с формата на диамант й придават оптична пластичност. Автомобилът е издържан в т.нар. дизайн Kodo, минималистичен и фокусиран върху най-важното.

Задните светлини с графика с четири кръгли елемента напомнят на модели като RX-7. Спойлерът излиза автоматично при 90 км/ч.

Тесни фарове с нов подпис на дневните светлини се простират отстрани. Основният фар обаче е скрит в черния ръб на предната решетка. Страничните Air Curtains не само подобряват аеродинамиката, но и правят автомобила визуално да изглежда по-широк.

Това важи и за светлината по цялата широчина на задницата, оборудвана с малки осветени диаманти в горната част. Емблемата на Mazda вече не е позиционирана в средата на задната част, а надписът на марката е изписан с обикновени букви.

До 552 километра пробег по WLTP за Mazda6e

Под ламарините за Европа работят два вида задвижвания, и двете – изцяло електрически. Plug-in хибридът, пуснат на китайския пазар, не се предлага в Германия.

Mazda предлага осем цвята за новия електрически седан, включително и този много елегантен нюанс на червеното.

Тези два вида задвижвания се различават както по отношение на капацитета на батерията, така и по отношение на мощността. Базовият модел е Mazda6e e-Skyactiv EV с 258 к.с. и въртящ момент 320 Нм. Благодарение на 68,6-киловатчасовата батерия в пода, пробегът до 479 километра по WLTP трябва да е възможен при максимална мощност на зареждане 200 кВт, а батерията може да се зареди от 10 до 80 процента в най-добрия случай само за 22 минути. Малко жалко е, че Mazda все още използва 400-волтова архитектура. При други производители мрежата е на 800 волта, което би позволило по-висока скорост на зареждане.

По-голямата батерия се зарежда два пъти по-дълго

Mazda6e e-Skyactiv EV Long Range се характеризира с малко по-ниска мощност, но с по-голяма батерия и следователно – с по-голям пробег. Със своята батерия с капацитет 80 кВтч модификация ще може да покрива до 552 километра. За разлика от варианта с по-малък пробег и литиево-железно-фосфатна технология, тук се използва никел-кобалт-манганова батерия, която може да се зарежда само с до 95 кВт.

Кокпитът е подреден; вместо традиционните бутони, Mazda6e разчита на тъч и гласово управление.

По този начин зареждането от 10 до 80 процента отнема 45 минути. С оглед на доста малките разлики по отношение на пробега, повечето клиенти вероятно ще заложат на по-малката батерия. Mazda6e може да се „пълни“ от Wallbox с мощност до 11 кВт – и така празна батерия се зарежда от 0 до 100% за 7-8 часа. Други модели поддържат зареждане на 22 кВт – и тогава зареждането става двойно по-бързо.

Прегледен интериор за Mazda6e

Време е да седнем зад волана. Кокпитът на Mazda6e е подреден логично и е с изискан дизайн. Моделът ще бъде продаван само в две нива на оборудване – Takumi и Takumi Plus. В зависимост от оборудването, салонът ще бъде решен в изкуствена или в естествена кожа.

Новост при Mazda е Head-up дисплеят с обогатена реалност.

По отношение на информационно-развлекателната система Mazda се представя малко старомодно, като предлага предимно бутони вместо тъчповърхности. Това обаче ще се промени при новия модел: инфотейнмънт системата вече разчита на 10,2-инчов дисплей за арматурното табло и на 14,6-инчов централен дисплей в центъра на купето, който може да бъде персонализиран с 12 различни фонови изображения.

Качествена изработка и щедро пространство

Освен това електрическият „японец“ предлага нов head-up дисплей с функция за добавена реалност – с тази екстра вече могат да се похвалят доста модели от класа, но при Mazda е новост. С нея се създава виртуален 50-инчов екран, който представя визуално всички важни данни за водача на пътя.

Маzda 6е създава добро впечатление не само с удобните си седалки и висококачествената си изработка, но и с щедрото си пространство. За високите хора обаче то ще бъде малко ограничено в посока нагоре, поне във версиите с опционалния панорамен покрив, чието наличие „отнема“ няколко сантиметра за главите – така че човек с ръст 1,90 метра би бил леко притеснен.

Очаква се базовата цена за Германия да бъде еквивалента на около 90 хил. лева, а продажбите трябва да стартират през лятото на 2025 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин