2018
Компактният модел на японците ще се появи с нова платформа и бензинов двигател със самозапалване
На автосалона в Лос Анджелис Mazda ще представи новата Mazda3 като хечбек и седан. Досега компактният модел бе истински пазарен хит за Mazda: от старта на модела през 2003 г. са продадени над 6 милиона автомобила. Достатъчна причина, при четвъртото поколение на модела да бъде променена само леко единствено душата на Mazda3, като същевременно бъде усъвършенстван дизайнът на японската кола. Дизайнът се ориентира по показаната през 2017 г. на автосалона в Токио студия „KAI Concept“. В предницата доминира голяма радиаторна решетка Mazda3. Хромираните ѝ елементи са по-филигранни от тези на предшественика. Фаровете са по-тесни, а бронята изглежда по-загладена и е с по-малки въздухозаборници. Калниците на компактния модел не са толкова внушителни, напразно ще търсите излишни ръбове. При хечбека впечатление прави масивната задна колона, а прозорците изглеждат доста малки. Задните светлини са с кръгли осветителни тела. Mazda е поставила своята 3 на изцяло нова платформа – нейното име е „Skyactiv-Vehicle Architecture“ и тя е усъвършенстван вариант на сегашната.
При новия модел мониторът на инфотейнмънт системата е разположен по-ниско в арматурното табло. Уредите са с променен дизайн, а поставките за напитки се намират пред скоростния лост, като същевременно е удължен и подлакътникът. Седалките са със серийно регулиране на наклона на повърхността на седене.
Ако поръчате своята Mazda3 с новия Skyactiv-X-двигател, ще можете да се наслаждавате на червен интериор. Богат избор има и при саунд-системите. Освен стандартната аудиосистема с 8 високоговорителя, се предлага и такава на Bose с 12. От Mazda предлагат познатите ни i-Activsense-асистиращи системи и за Mazda3. Моделът е първият, оборудван и с въздушни възглавници за коленете.
Mazda ще пусне Mazda3 с три моторизации. за пазарния старт ще има един дизелов и два бензинови двигателя. 1,8-литровият Skyactiv-D-дизелов мотор ни е познат от CX-3 и там е със 115 к.с. Бензиновият Skyactiv-G е новата степен на разработка на 2-литровия агрегат. Той е в изпълнение мек хибрид със 121, респективно 150 к.с. Изцяло нов е моторът на Mazda Skyactiv-X. Той е първият сериен бензинов двигател с компресорно самозапалване, тоест подобно на дизеловия двигател сместа от бензин и въздух се запалва сам. Конвенционалните бензинови агрегати се нуждаят за целта от запалителна свещ.