2024
Помните ли Cadenza? Тя продължава да е тук, само че под ново име
Големи седани от Kia? В Европа след края на Stinger малцина помнят Opirus или Optima. Kia прекрати производството на Cadenza в Съединените щати през 2021 г., но през същата година в Южна Корея беше представен наследник. На вътрешния пазар големият седан беше известен като K7, но с последното поколение беше кръстен K8.
Сега моделът получи фейслифт. Типично за Kia промените са значителни, макар и това да е само фейслифт. В съответствие с най-новия дизайнерски език на Kia (EV9 и Picanto), K8 получава вертикални фарове, които придават на автомобила доста футуристичен вид.
Предницата е напълно преработена в сравнение с предишния модел и вече има широка LED лента, която свързва фаровете. Kia премести логото от бронята в долната част на предния капак.
Промените в задната част са по-малко, но все пак фалшивите ауспухови тръби са останали в миналото. Задните светлини са запазени, докато преработената броня изглежда по-изчистена. Необичайно за фейслифт, предният и задният надвес на каросерията сега са малко по-дълги, отколкото преди.
Иновации има и в интериора. Обновеният блок за контрол на климатичната инсталация вече е разположен под централните вентилационни отвори. Kia е включила повече меки на допир материали и LED-ивица за околна светлина, която разполовява арматурното табло. Закопчалките на предпазните колани отзад светят. Апропо безопасност: всички версии на модела са стандартно оборудвани с 10 въздушни възглавници. Фаровете са с адаптивни дълги светлини, които частично се затъмняват, за да не пречат на насрещно движещите се автомобили.
Спряната от продажби преди Cadenza се продаваше изключително с предно задвижване. K8 се предлага в Корея с опционално задвижване на четирите колела. Базовият модел е задвижван от 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 198 к.с. и максимален въртящ момент от 248 Нм. Ако имате нужда от повече мощност, можете да се насочите към по-големия 3,5-литров V6 мотор с 300 к.с. и 359 Нм. Само последният се предлага с двойно задвижване.
Като алтернатива клиентите могат да изберат и 3,5 LPI, което означава пропан-бутан. Той разполага с 240 к.с. и 313 Нм. Последният задвижващ агрегат е 1,6-литров хибрид с 230 к.с. и 265 Nm. Познат e от Kia Sportage.
Най-евтиният вариант на K8 ще струва около 50 000 лв., което изглежда повече от приемливо. Дори топмоделът изглежда е добра сделка с цена около 69 000 лв. Тези цени разбира се са за Южна Корея. Всички версии, с изключение на хибридния модел, влизат в продажба в Южна Корея още този месец. Електрифицираният модел ще се появи, след като Kia получи необходимия сертификат. За съжаление най-вероятно K8 няма да стигне до Европа.