2021
не е зле да помислят за името: HR-V e:HEV. Това са прекалено много букви за малък автомобил, който има само една цел: да доставя удоволствие, пестейки гориво! Добре дошло на третото поколение на Honda HR-V! Още през 1998 г. японците изобретиха „High Rider“-а и го произвеждаха до 2006 г., след това имаше десетгодишна пауза, през 2015 г. се появи номер 2, а сега и номер 3.
А той е различен. Не с чист бензин или дизел, а само като хибрид. Но не под формата на една батерия в багажника и един електромотор на помощ. Honda има 20-годишен опит в задвижването с „две сърца“ и ни показва нещо като електрически бензинов модел. Трябва да ви го разясним. Двата електромотора с мощност 131 к.с. и максимален въртящ момент от 253 Нм имат по-високи стойности от тези на 1,5-литровия бензинов двигател, който е със 107 к.с. и 131 Нм. Така в града HR-V се движи на ток и едва при по-високите обороти преминава в хибриден режим, като двигателят с вътрешно горене се намесва безшумно, за да подпомогне двата електромотора. Излишната енергия от двигателя с вътрешно горене преминава в батерията, която се зарежда и при натискане на спирачката. Ако пък изберете режим „Econ“, като настроите климатика и реакцията на педала на газта на минималното, ще постигнете разход дори под посочения според WLTP: 5,4 л на хартия, по време на нашия тест бяха 4,8 – при това не сме се движили икономично!
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2021/12/AZ3I6255-720x480.jpg)
Как се усеща? Първо стартирахме с магистрала, а тук всяко желание за бързо придвижване се контрира от двигателя с вътрешно горене с дрънчене. Територията на HR-V е градът, тук той се движи на електричество и тук пести. Този автомобил е идеалният спътник за безшумно реене. Сътрудничеството между бензинов двигател и електромотор не се усеща, само се чува; окачването е балансирано с лек уклон към спорта. Иначе това, че новият HR-V изглежда по този начин, се дължи на клиентите, които също са имали думата при оформлението. Резултатът: скосена линия на покрива, дръжките на задните врати са в задните колони, серийни 18-цолови алуминиеви джанти. С тях компактният кросоувър изглежда доста внушителен.
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2021/12/honda-hrv-4-720x480.jpg)
Интериорът също ни харесва, тук си личи любов към детайла. Дебел волан с три лъча, въртящ се превключвател за вентилационните дюзи, централен тъчскрийн за навигацията и мултимедията, под него блокът за управление на климатика – всичко е самообясняващо се, практично и добро. Апропо добро: трябва да поговорим за концепцията за задните седалки с името „Magic Seats“. Повърхностите за сядане се вдигат като в Jazz; Honda обещава: сгъвате ги и вътре ще поберете два маунтийнбайка със свалени предни колела. В автомобил с дължина 4,34 метра! А да, цената: 59 990 лева, като серийното оборудване включва съвместима с Android Auto и Apple CarPlay инфотейнмънт система, отопление на предните седалки, парктроник отпред и отзад. И тези букви на задницата: HR-V e:HEV. Трябва да ги запомним!
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2021/12/331851_Honda_HR-V_e_HEV_2021-720x561.jpg)
Първо впечатление
Окачване с добра настройка, фино управление – Honda притежава сили за него повече. За съжаление по магистралата хибридът дрънчи доста. В града се движи електрически.
Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1498 см3 Мощност 79 кВт (107 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 131 Нм при 4500 об/мин • два ел. двигателя 96 кВт (131 к.с.) • Макс. въртящ момент 253 Нм • Задвижване предно/e-CVT • Д/Ш/В 4340/1790/1582 мм • Тегло (празен) 1452 кг • Багажник 335–1305 л • 0–100 км/ч 10,6 сек • Макс. скорост 170 км/ч • Разход 5,4 л А95Н/100 км • Емисии CO2 122 г/км • Цена 59 990 лева
![](https://autobild.bg/wp-content/uploads/2021/12/honda-hr-v-720x375.jpg)
Извод
Не сме очаквали Honda толкова младежка и шикозна! HR-V е фин хибриден SUV, като с дължина 4,34 м предлага точните размери и ви дава добре оборудван автомобил за парите си. Но внимавайте: ако пътувате често бързо по магистралата, по-добре си купете нещо друго.