Новата Honda CR-V ще струва минимум 92 990 лева на българския пазар

2909
2023

92 990 лева ще струва базовата модификация Elegance с предно задвижване на новото шесто поколение Honda CR-V на българския пазар. 6000 лева е доплащането за версията с двойно задвижване. Върховото изпълнение Advance AWD ще бъде предлагано за 107 990 лева.

Серийното обзавеждане е много богато и в него влизат 18“ джанти, Full LED фарове, кожен салон, навигация, интелигентен адаптивен автопилот, система за следене на осевата линия, система за разпознаване на пътните знаци, сигнализация за страничен трафик, асистент за смяна на лентата; асистент за предотвратяване на удар при смяна на лента и др. При топизпълнението освен всичко това получавате още Head-up дисплей, странични огледала с камера с няколко перспективи, обдухване на предните седалки, задни отопляеми седалки, аудиосистема Bose и др.

Шестата генерация на Honda CR-V идва с подобрения във всяко отношение и предла съвършено съчетание от динамика, практичност и елегантност. Флагманският SUV в гамата на Honda се предлага като пълен хибрид (e:HEV) във варианти с предно предаване и 4х4, както и като Plug-in хибрид (e:PHEV) с предно. CR-V е първият европейски автомобил на Honda, обзаведен с обогатения пакет от асистенти и системи за безопасност, обединени по името Honda SENSING 360. На българския пазар първоначално ще дебютира версията e:HEV.

Познатата досега пълна хибридна система на Honda e подобрена, батерията е с по-компактни размери, двигателят – по-ефективен, а новата технология e:PHEV осигурява елекритечски пробег до 82 км благодарение на по-големия си пакет от високоволтови батерии.

Напълно новият CR-V запазва досегашния си силует, но с променен дизайн. Предницата е по-агресивна, но същевременно стилна, с широки отвори на радиаторната решетката, която е видимо различна за двете версии. Вертикалните стоп-светлини и мигачи отзад с LED лампи създават напълно нов светлинен подпис. С по-дългата си колесна база и по-широката си стойка, CR-V предлага вътрешно пространство, сравнимо с това на автомобилите от D-сегмента на категорията SUV. По-големите пропорции на модела също осигуряват повече пространство за краката на пътниците от втория ред, но и повече място за багаж. Освен това подобряват и цялостната стабилност на автомобила.

Пълен хибрид и Plug-in хибрид

Наред с традиционното и познато ни от предишното поколение на модела хибридно задвижване, Honda вече предлага и Plug-in вариант.

Двигателят с вътрешно горене и в двете версии е бензинов, 2,0-литров, 4-цилиндров с директно впръскване по цикъл на Atkinson. В силовия агрегат са направени подобрения. Те включват горивна система с многостепенно директно впръскване под високо налягане, високоефективен катализатор, активиран при ниски температури, напълно уретанов капак на двигателя, отлична шумоизолация и др.

Версията e:HEV

Версията e:HEV е с познатата ни и многократно награждавана хибридна система на Honda, съчетаваща бензиновия ДВГ с два електромотора и автоматична трансмисия. Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент от 6,5% до 335 Нм. Досегашните обороти на двигателя също са нарастнали и сега диапазонът им е между 1500 и 14 500 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% макс. скорост.

2023 Honda CR-V

Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата. Друго подобрение към хибридната задвижваща система се изразява в смалените размери на блока за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) и на интелигентния блок на захранването (Intelligent Power Unit – IPU).

Увеличението на мощността в сравнение с предишното поколение на CR-V е равносилно на по-уверено ускоряване и по-бърза реакция при натискане на педала. От 0-100 км/ч вариантът с предно предаване ускорява за 9,0 сек, а този с четири задвижващи колела – за 9,4 сек, преди да достигнат максималните си скорости от 194 км/ч и 187 км/ч съответно.

Освен с по-добрата динамика новото издание на системата e:HEV се отличава и с повишени нива енергийна ефективност и намалени вредни емисии. В комбиниран цикъл стойността им е малко под 134 г/км, а разходът – едва 5,9 л/100 км за версиите с предно предаван и съответно 151 г/км и 6,7 л/100 км за вариантите с четири задвижващи колела.

Версията e:PHEV

Разработена на основата на доказалата се вече система e:HEV за самозареждащи се хибриди, батерията на e:PHEV е с по-голям капацитет (17,7 кВтч) и с олекотно вградено зарядно. Това увеличено електрическо подпомагане означава, че двигателят може да работи на по-ниски обороти и доста по-безшумно и икономично. Високоволтовата батерия позволява и пробег от 82 км само в електрически режим. Съответно стойностите са вече 18 г/км вредни емисии и разход от едва 0,8 л/100 км при напълно заредена батерия. При пълен спад на заряда ѝ тези стойности ще се увеличат, тъй като в този случай автомобилът се превръща в традиционен хибрид, сравним с варианта e:HEV с предно предаване.

Портът за зареждане е разположен от ляво, над предния ляв калник се отваря с едно натискане на капачето му. При системата e:PHEV блокът за управление на зареждането е свързан с нагревателя на батерията и това е чудесно решение при студено време с минусови температури. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V постига 100-процентов заряд само за 2,5 часа, благодарение на мощността на зарядното устройство от 6,8 кВт.

Като част от свързаните услуги за системата e:PHEV потребителите могат предварително да планират зареждането да се случва в най-удобното време и при най-изгодни цени на електричеството. Освен това имат възможност за предварителна настройка на желаната температура.

Още по-големи комфорт и безопасност

Това е най-безопасният CR-V благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Шестото поколение на модела е първият автомобил с Honda SENSING 360, пакет от асистенти и системи, действащи в радиус от 360 градуса. Това е част от стратегията на японския производител за нулева смъртност с при катастрофа с автомобил от марката.

2023 Honda CR-V

Версията e:PHEV разполага с допълнителна напречна греда на пода за повишена защита на интелигентния блок на захранването (IPU) и пътниците в случай на страничен удар. Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им. Налична е още една нова за коленете в зоната на предните две седалки.

Honda SENSING 360

Honda SENSING 360 включва предна камера със 100-градусов обзор, милиметров радар и четири ъглови радара, за да предложи пълен 360-градусов обзор около автомобила. Благодарение на това CR-V идентифицира пътни линии, мотоциклети, велосипедисти и други превозни средства.

За първи път Honda въвежда в свой модел сигнализация за страничен трафик отпред, която информира шофьора за наличието на други превозни средства от ляво и от дясно при потегляне след спиране или при движение с ниска скорост.

Подобрена система за разпознаване на пътни знаци ги открива и ги показва на инструменталния панел зад волана, както и на хедъп дисплея. Тя е свързана с адаптивния автопилот, за да предложи регулиране на скоростта с едно докосване. За първи път в европейски модел системата ще показва знаците предварително, например „предстоящ знак стоп“.

Асистентът за предотвратяване на удар при смяна на пътната лента също е незаменим помощник на шофьора. Спирачната система за предотвратяване на ПТП кара автомобила да спре в случай на опасност от неизбежен челен удар. Първо известява със звуков сигнал, а след това активира автоматично спирачките.

Новост при модела е и асистентът при задръствания, който снема натоварването от шофьора при движение с ниска скорост в интензивен трафик, като запазва дистанцията от предностоящия автомобил и коригира волана, за да остане CR-V в лентата си. Когато трафикът намалее, системата незабележимо превключва към асистент за спазване на пътната лента. Новост при модела е и автономното паркиране. Този „паркинг пилот“ функционира съвместно със звуковия радар и системата от камери с няколко перспективи. Открива място за паркиране, дори в случай, че то не е обозначено с маркировка. След като шофьорът избере подходящата локация, системата поема контрола върху педалите за газта и спирачките, волана и селектора на трансмисията, за да паркира или извади автомобила. Активира се с три лесни стъпки от специален превключвател и сензорен бутон от екрана.

Първокласен интериор и водещо в класа пространство

Отпред ни посреща изчистено, ниско разположено арматурно табло с вентилационен отвор по пълната широчина, централно монтиран 9,0-инчов екран на инфоразвлекателната система и 10.2” мултиинформационен дисплей зад волана. Всяка от версиите е с индивидуална стилиска на интериора, като Plug-in хибридът е с ексклузивно спортно оформление на металния панел с декорация тип „пчелна пита“. Коженият салон е комбинация от естествена и висококачествена еко-кожа. Стандартното оборудване е повече от богато, като предните седалки са с отопление, а при по-високото ниво Advance – и с вентилация. На задния ред седалки е постигнато пространство, достойно за SUV от сегмент D, като мястото за краката е с 16 мм повече спрямо предишния модел.

CR-V предлага едно от най-големите товарни пространства в класа си – 587 л за версията e:HEV, а за e:PHEV – със 72 л повече благодарение на регулируемия товарен под. Задните седалки се плъзгат напред с до 190 мм, което позволява лесно пренасяне на по-дълги предмети. Вратата на багажника е с нов и по-тих повдигащ механизъм, като отварянето и затварянето се случват значително по-бързо спрямо същото действие при предишното поколение на модела.

Спортен облик

10 мм по-широк, с 80 мм по-дълъг от предшественика си, новият силует на CR-V е пораснал във всички посоки и е придобил по-спортни очертания. Колесната му база е увеличена с 40 мм.

Купувачите могат да избират между шест цвята, сред които напълно новите Diamond Dust Pearl, Canyon River Blue Metallic и Gold Titan Metallic, за първи път предлагани за CR-V. Все така актуални са познатите от предишното поколение Premium Crystal Red Metallic, Platinum White Pearl и Crystal Black.

Четири задвижващи колела

Вариантът e:HEV на CR-V се предлага и с усъвършенствана система за задвижване на четирите колела с ново активно разпределяне на въртящия момент при значително намалени нива на вибрации и шум. При предишното поколение тя се изключваше при по-високи скорости, но при новата генерация на модела контролът върху задния мост остава активен за по-добро сцепление при всякакви условия.

Режими на управление

Новият CR-V е с три основни режима на управление – обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ), като при Plug-in хибрида e наличeн и електрически. Добавен е SNOW за заснежени пътища. Наличен е и режим TOW, благодарение на който вариантът e:PHEV е способен да тегли до 1500 кг (със спирачки), а e:HEV – до 750 кг.

Нивата на оборудване за пълния хибрид са Elegance и Advance, а за Plug-in хибрида – Advance Tech.

Мощната аудиосистема на стандартното обзавеждане е с осем високоговорителя, а луксозната BOSE Premium на по-високото оборудване и за двата варианта – с дванадесет.

Специалната зона за безжично зареждане на мобилни телефони вече е 15-ватова, иначе казано – три пъти по-мощна, отколото при предишното поколение CR-V.

Съвременна свързаност

Моделът e:PHEV се предлага с цифров ключ на Hond с нови опции за свързване. Използвайки приложението за смартфон на Honda, клиентите могат да заключват и отключват автомобила и да включват двигателя по същия начин, както с обикновен ключ. Дигиталният обаче може да бъде споделен с избрани от собственика шофьори.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв