2023
Honda CR-V. Легендарно SUV, което от 1996-та е произвеждано в 5, респективно 6, поколения. Тук до мен е шестата генерация и ако ви изглежда позната, вероятно причината е, че от 2020 година вече се предлага в Китай, Япония и САЩ. Това тук обаче е версията за Европа. Предлагам първо до видим заедно няколко кадъра с колата, след което ще я разгледаме в детайли.
Нека започнем от предницата на новия CR-V. Да, видимо е станал по-мускулест в сравнение с предходния модел. От една страна, стръмно издигащата се радиаторна решетка, която също така е вече малко по-широка и по-пестелива откъм хромирани елементи. Хром имаме вече само тук горе, в тази декоративна лайсна, която прелива в матрични LED предни светлини. Освен това тук горе имаме допълнителен графичен светлинен подпис на дневните светлини, една идея по-скромен, отколкото при някои други производители, но е съвсем ОК, защото допълнително подчертава новата мускулеста визия. И преди да го забравим, трябва да погледнем и тук долу. Тези издържани в черно апликации. Те са тук, защото това е версия пълен хибрид. Това е първата Plug-in хибридна Honda в Европа. Именно тя е с тази апликация, решена обикновено в цвета на автомобила. Вече отстрани трябва да споменем размерите на CR-V. Застанали до него, си даваме сметка колко много е пораснал моделът през годините. Изразено в числа, това са 4,70 метра дължина, 1,87 м широчина и 1,67 м височина. Междуосието на новия CR-V е 2,70 метра, което са с 40 мм повече, отколкото при предшественика. Това при всички положения би трябвало да е от полза за пътниците на втория ред. Накратко и за джантите. Ще имаме 18-цолови, дизайнът е семпъл, но напълно ОК за подобен автомобил.
Вече сме до задницата на новия CR-V. Честно казано, не откривам екстремни промени. Формата на светлините сякаш си е старата. Но графиката е нова. Още нещо ново е този сектор, тук преди имаше хромиран елемент, сега той е в цвета на автомобила. Намирам го да доста по-шик, но това, разбира се, е въпрос на вкус. Какво не бива да изпускаме, докато стоим тук? Това е багажникът! Тук CR-V най-много е пораснал. Предходното 5-то поколение побираше до 497 литра, сага тук може да натоварите до 586 литра багаж. Интересно става при Plug-in хибрида. При него, за разлика от пълния хибрид, батерията е скрита в подподовото пространство, и така двойното дъно на багажника може да побере още 72 литра. Доста впечатляващо според мен, още повече, че очаквах тъкмо обратното.
Вече се настаних на втория ред на новия CR-V. Допълнителните 4 см действително се усещат. Седалката пред мен е настроена за моя ръст, а аз съм 1,90 м. Определено не си удрям колената, което е супер. Това, което обаче не ми харесва особено, е, че аз седя доста високо, което е за сметка на въздуха над главата, но за щастие има какво да направя с лекота, за да противодействам… Облегалките могат да се наклонят до 10 градуса назад, така че аз почти вече си лежа тук.
Сега вече един ред по-напред, за да разгледаме кокпита на новия CR-V. Човек седи много удобно зад волана, освен това има достатъчно място за най-различни предмети. Както в средната конзола, така и в жабката има достатъчно свободно пространство. Прави впечатление, че са налични много физически бутони, технологиите с допир съвсем не са толкова много, колкото при повечето конкуренти. Разбира се, има малко тъчфункции по централния дисплей… за навигацията… за телефона… за Bluetooth свързаност… всичко това може да се включи чрез допир. Тъй като стигнахме до екраните – интересно е, че и Honda не знае колко са големи. Аз предполагам, че става дума за 9,5 инча за централния дисплей, и между 9 и 10 инча на дигиталния инструментален панел.
Остана ни да говорим за моторизацията на новия CR-V. За старта на продажбите се придвижват две. От една страна се предлага пълният хибрид, това е този пред нас, със 148 к.с. За първи в Европа Honda предлага също и Plug-in хибрид. Той е със 184 к.с. системна мощност и за тези, които ги интересува, може да тегли до 1,5 тона с теглича си отзад. Пълният хибрид тегли само 750 кг.
И сега накрая трябва да уточним още две неща. Стартът на продажбите и цената. Началото на продажбите се планира още в настоящата 2023 година. А цената от Honda все още не могат да ни издадат. Ние очакваме да бъде малко по-скъп от предшественика, който в Германия стартира от около 74.000 лева. Ще рече, че пълният хибрид ще тръгне може би някъде от 80.000 лева, а при Plug-in хибрида предполагаме, че цената ще от 90.000 лева.