Тест » Новата Honda Civic – без Downsizing-двигатели (ТЕСТ)

Новата Honda Civic – без Downsizing-двигатели (ТЕСТ)

1811
2022

Управлението на кокпита е сложно, окачването – твърдо, освен това имаме и виещ двигател на магистралата заради CVT трансмисията. В последния продължителен тест на Honda Civic за AUTO BILD „японецът“ не намери много приятели. С новото, единадесето поколение на модела нещата трябва да се променят. С представителните 4,55 метра дължина произвежданата от 1972 г. компактна класика вече почти достига формата на средния клас.

Истинските бутони и класическите превключватели за климатичната инсталация улесняват управлението

С положителен резултат: увеличението на дължината се отразява добре на пространството за краката на втория ред, който с плюс от 3,5 см най-после е пригоден за възрастни; единствено предлагащият се в топнивото на оборудване Advance сериен плъзгащ се покрив ограничава пространството за главите. Багажникът побира леснодостъпните 410 литра (Advance 404 литра).
Отпред ми харесва новата щедрост. Въпреки че с 1802 мм не е по-широк, автомобилът изглежда с цял клас по-голям и по-висококачествен.

Управлението е лесно, големите бутони на волана се управляват интуитивно и по време на движение. Интелигентната вентилация, чиито дюзи се намират зад бленда, осигурява климатизиране без течение. Най-голяма смелост Honda демонстрира при стратегията на задвижване. Дизели, малки бензинови двигатели, турбо – всичко това изхвърча и бива заменено от един-единствен хибрид. 2-литровият бензинов мотор със 143 к.с. отива на втори ред и служи само като генератор на разполагащия със 184 к.с. електромотор.

Добро предлагано място отзад. Тук има с 3,5 сантиметра повече пространство за коленете в сравнение с преди

В практиката това функционира наистина добре. Превключването става, без да бъде забелязано, мощността е на разположение линейно, а при рязко извикване на мощността виенето вече е останало в миналото. Липсва и приличащият на прахосмукачка звук при CVT автомобилите. Управлението действа стегнато и прецизно, а комфортът на возене е изненадващо висок. От една страна, това се дължи на ниските шумове при движение, а от друга – на комфортното окачване. Един доста приятен всестранен талант, който по време на първия ни тест харчеше 5 л/100 км. Освен това си остава земен по отношение на цените. В България Civic стартира от 65 990 лв.

Дизайнът изглежда спокоен и не толкова оригинален. Той е насочен и към по-зрелите клиенти

ИЗВОД

Култивирано, мощно и икономично задвижване, много добра изработка и много място. Новият Civic е перфектният партньор за всеки ден. Също и само с един мотор.

Технически данни: Honda Civic e:HEV

Двигател ел.двигател (135 кВт/184 к.с.); 4 цилиндъра (105 кВт/143 к.с.) като генератор • Работен обем 1993 см3 • Макс. въртящ момент 315 Нм (ел. двигател); 186 Нм при 4500 об/мин (ДВГ) Задвижване предно /e-CVT трансмисия • Д/Ш/В 4551/1802-2082*/ 1408 мм • Междуосие 2734 мм Тегло (празен) 1517 кг • Багажник 410–1220 л • 0–100 км/ч 7,8 сек Макс. скорост 180 км/ч Разход 4,7 л А95Н/100 км • Емисии CO2 108 г/км • Цена от 65 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин