Новата Dacia Spring: електрическата мобилност започва тук (ТЕСТ)

1504
2022

Вкарваме ключа, изчакваме надписа ОК на таблото, освобождаваме ръчната спирачка, завъртаме скоростния ло…, пардон, превключвател на D и потегляме. И всичко това на фона на звуци като във филм за посещение от друга галактика! Така започва пътуването ви, ако заложите на Dacia Spring, най-евтиния електромобил на пазара. В Германия след екопремията ще го получите за около 21 000 лева, а у нас трябва да подготвите за него минимум 33 900 – защото премия няма.
С 3,7-метровия електрически мъник Dacia отново демонстрира, че е ненадминат майстор в производството на автомобили за малко пари, но с висока полезна стойност. Разполагащият с 44 к.с. и батерия с капацитет 27,4 кВтч Spring трябва да покрива до 305 км в цикъл WLTP City.

Зеленият стикер дава право на безплатно паркиране в центъра на София
парното размразява предното стъкло oще преди комшиите да са извадили стъргалките на своите модели с ДВГ

В студените зимни дни се подгответе за около 200 – защото парното харчи доста ток, но пък отоплява купето добре. Но така и така вътре пътниците са доста близо един до друг – и топлина, и задушевна обстановка няма да ви липсват. Както може би очаквате, за по-високи пасажери ще бъде трудничко да се поберат отзад. Тестовият автомобил ни изненадва дори с кожа на седалките – макар и изкуствена (серийна във високото ниво на оборудване Comfort Plus). Иначе дори и базовата версия разполага с климатик, активен спирачен асистент, шест въздушни възглавници и радио с Bluetooth и USB.

Ако отпред са седнали едри хора, те ще опират лакти един в друг

За разлика от повечето електромобили и Plug-in хибриди Spring няма отделен режим на рекуперация, при който се очаква (почти) да не използвате спирачките. При намаляване на скоростта или натискане на левия педал обаче таблото указва, че електродвигателят „обръща“ режима си на работа и енергията от въртене на колелата отива към батерията.

Тестовият автомобил е оборудван дори с лесни за почистване кожени седалки

Teхнически данни

Двигател синхронен електромотор • задвижване предно, 1-степ. автоматична трансмисия • мощност 33 кВт (45 к.с.) • макс. въртящ момент 125 Нм • Д/Ш/В 3734/1579/1516 мм • тегло 1045 кг • Багажник 290–1100 л • 0–100 км/ч за 19,1 сек • макс. скорост 125 км/ч • разход 13,9 кВтч/100 км • пробег 230 км (WLTP комб.) / 305 км (WLTP градско) • цена от 33 100 лв.

45 к.с. са напълно достатъчни за града, а под капака има много празно място

ИЗВОД

Ниско тегло, ниска консумация на ток, ниски производствени разходи: Dacia използва тази интелигентна формула в първия си електромобил. Ето защо той, подобно на останалите модели на марката, има прекрасни шансове да се превърне в бестселър.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин