Новата Dacia Sandero: надценката е оправдана (ТЕСТ)


29
дек.
2020

Вероятно очаквате някой анекдот за спестовници или сравнение между Dacia Sandero и Mercedes S-клас. Например, че за цената на цяла Dacia при Mercedes ще получите само масажни седалки. Но ще спестим и двете и вместо това ще ви разкрием колко по-зрели и по-добри са станали новите Sandero или Sandero Stepway.

Най-важният въпрос: остава ли Sandero най-евтиният нов автомобил в България? Не! Поне към момента. И причината е проста – в базовата за нашия пазар версия за 19 200 лева са включени повече екстри, т.е. „най-голото“ ниво на оборудване изобщо няма да бъде предлагано на родните клиенти. Стартовата модификация разполага с атмосферен бензинов двигател с мощност 67 к.с. и в нея без доплащане получавате асистент за спешни повиквания (eCall), асистент за аварийно спиране и дори LED-фарове. За климатик обаче ще трябва да доплатите. Дори да сте с ръст 1,97 метра, ще седите удобно отпред, воланът предлага достатъчно възможности за настройка (по височина и в дълбочина), а зад него Dacia монтира лесно „четими“ аналогови уреди. В задната част също има прилично пространство, както и в багажника, чийто обем е нараснал с 8 литра (до 328).

В кокпита не ви очакват чудеса – но пък качеството на изработка е добро, както и ергономията.

С оглед на цената тази Dacia почти не заслужава критика

А какво е положението с изработката и качеството на използваните материали? По принцип и двете са добри, имайки предвид цената, разбира се. Пластмасата е твърда, но добре обработена, а и не покрива прекалено голяма площ. В зависимост от нивото на оборудване, Dacia предлага допълнителна текстилна материя за опорите на лактите във вратите и за таблото. Dacia е също толкова примерна и по отношение на ергономичността. Автоматичният климатик (590 лева за линия Comfort) получава елегантния и перфектно работещ контролер от румънския SUV Duster. Информационно-развлекателната система предлага добра функционалност и лесен начин на работа. Връзката със смартфон (чрез Apple CarPlay и Android Auto) вече може да бъде открита в ценовата листа от линията Essential за приличните 490 лева.

Голям скок: Sandero използва същата техническа база като новите Renault Clio и Captur.

Новата техническа база се усеща при шофиране

Двигателите: Dacia предлага гореспоменатия атмосферен бензинов двигател с 67 к.с. или трицилиндров с турбо (91 к.с.) с шестстепенна ръчна скоростна кутия или с автоматична CVT трансмисия (2100 лева). Клиентите, които ги е грижа за околната среда, ще изберат Sandero на пропан-бутан със 101 к.с. и стандартна ръчна скоростна кутия. Докато Sandero I и II все още трябваше да се справят с базата на Clio 2 (пуснато на пазара през 1998 г.), Sandero III използва платформата CMF, върху която „стъпват“ новите Clio и Captur. Като цяло автомобилът се движи много плавно, кормилната рейка вече е електрическа, което я прави по-лека, но управлението отново прави впечатление на нечувствително и с лоша обратна връзка. Окачването маркира сериозен подем в сравнение с предшественика и предлага достатъчен комфорт за дълги пътувания. Недостатъци? Sandero можеше да получи малко повече системи за сигурност, но в крайна сметка ниската цена трябва да дойде отнякъде.

В базовото Sandero няма тъчскрийн

Извод

Dacia потвърждава репутацията си като символ на статус за всеки, който се нуждае единствено от най-необходимото. А вече предлага дори и повече! Надценката спрямо предшественика (ок. 2000 лева при аналогично оборудване) е напълно оправдана в хода на успешното обновяване.

Технически данни Dacia Sandero TCe 90 • Двигател: трицилиндров, турбо, отпред напречен • Работен обем: 999 см³ • Мощност: 67 кВт (91 к.с.) при 4600 об/мин • Макс. въртящ момент: 160 Нм при 2100 оборота в минута • Задвижване: предно, 6-степенна ръчна трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4088/1848/1499 мм • Тегло: 1127 кг • Обем на багажника: 328-1108 л • 0-100 км/ч: 11,7 сек • Макс. скорост: 178 км/ч • Разход: 4,8 л/100 км • Емисии на CO2: 110 г/км • Цена: от 21 100 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин