Новата Dacia Duster: ултрапрактична и суперизгодна (ТЕСТ)

2711
2024

Duster номер 3 атакува българския пазар с базова цена 39 590 лева – в която е включена и фабрична газова уредба!

Не се страхува от дупките, предлага достатъчно място и изглежда готино: благодарение на тази рецепта Dacia Duster се превърна в един от най-предпочитаните SUV-модели на българския пазар. Сега румънският бестселър официално стъпи у нас в третата си генерация – която за първи път предлага и хибридно задвижване (140 к.с., от 50 690 лева). Изисканата система ни е позната от Clio – и тя е единственият вариант, ако искате автоматик. Иначе всички други изпълнения са с 6-степенна ръчна трансмисия, включително и базовото с 1-литров двигател и LPG-система (от 39 590 лева). Напразно ще търсите дизел: легендарният 1.5 dCi вече е изваден от гамата. Ние изпробвахме 4х4-варианта, който е наличен само като 1,2-литров турбобензинов „мек“ хибрид (130 к.с., от 49 090 лв.) от второто ниво на оборудване Expression.

Дръжките на задните врати са скрити в колонките, а новият дизайн прави модела да изглежда по-компактен

С него освен серийните климатик, задни паркинг сензори, асистент за поддържане на лентата, асистент за спускане по наклон, круиз контрол, получавате още инфотейнмънт система с 10-инчов тъчскрийн, както и дигитално табло, камера за заден ход и др. Това не е просто достатъчно – а даже повече от необходимото!

Дигиталният кокпит издава колко по-модерен е станал SUV-ът, материалите в интериора изглеждат устойчиви

Отвън „по-прибраният“ дизайн създава усещането, че автомобилът е по-малък – но в действителност той е запазил дължината си от 4,34 м и дори предлага с 3 см повече място за краката отзад благодарение на новата платформа CMF-B. И това се усеща.

Интериорът в никакъв случай не прави впечатление на прекалено евтин, а елементи като въртящия се превключвател за офроуд режимите при тестовия автомобил дори напомнят за модели от по-висок клас. Возията е отлична за родните пътища – иначе Duster се движи уверено, накланя се порядъчно и като цяло предпочита по-спокойния стил на шофиране.

Точките за закрепване YouClip (до 6 бр.) позволяват закрепване на многобройни аксесоари като чанта, фенерче и др. – много практично и много удобно

Извод

Duster очарова с много повече от ниската си цена. Не те е страх, че ще го закачиш отдолу, не те е страх, че ще го откраднат – а с 4х4 може да те отведе на места, които дори двойно по-скъпи SUV няма да се осмелят да „помиришат“. Taзи Dacia ще бъде сбъдната мечта за много семейства, които бленуват за нов автомобил.

Превключвателят за режимите на шофиране напомня нa Range Rover

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ: Dacia Duster TCe 130 4×4

Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 1199 см3 Мощност 96 кВт (130 к.с.) при 4500 об./мин • Макс. въртящ момент 230 Нм при 2100 об./мин Задвижване двойно/6-степ. ръчна трансмисия • Д/Ш/В 4343/1813/ 1656 мм • Тегло (празен) 1390 кг • Багажник 414 л • 0–100 км/ч 11 сек • Макс. скорост 180 км/ч Разход 6,0 л А95Н/100 км Емисии CO2 136 г/км Цена от 49 090 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв