2025
Любимото гориво на пестеливия българин – пропан-бутанът, е на почит при Dacia. Сега и най-големият модел на марката получава този тип задвижване
Новата Dacia Bigster Mild Hybrid-G 140 комбинира алтернативно гориво с 48-волтова „мека“ хибридна система. И всичко това на начална цена от само 45.990 лева!
G 140 използва 1,2-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател, който Dacia интегрира в мека хибридна система, включваща литиево-йонна батерия с капацитет 0,84 кВтч. Специалното в случая е, че двигателят може да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (LPG). За всяко гориво е предвиден резервоар с обем 50 литра. Това осигурява комбиниран пробег до 1450 километра – без зареждане!
И тъй като бутилката за пропан-бутан е разположен под пода на багажника, неговият обем остава същият.

По данни на Dacia Bigster отделя с около 10 процента по-малко CO2, когато работи на LPG, отколкото когато работи на бензин. В режим на работа на пропан-бутан (LPG) разходът на гориво е 7,1 литра на 100 километра, а на бензин – 5,8 литра на 100 километра. Трансмисията е 6-степенна ръчна, но задвижване на четирите колела не може да бъде комбинирани с този двигател. Максималната скорост е 180 км/ч, а максималният прикачен товар – 1500 килограма.
Dacia Bigster G 140: два резервоара за максимален пробег
Интересното е, че Bigster G-140 струва точно колкото сравнимата бензинова версия с мека хибридна технология. Базовата модификация Essential за 45.990 лева разполага с климатик, 7-инчово дигитално арматурно табло и 10-инчов тъчскрийн. Който търси по-високо ниво комфорт, може да избере ниво Expression (от 48.490 лева) или топверсиите Journey (52.990 лева) и Extreme (52.990 лева).
Извод
LPG остава атрактивен вариант, защото цената на този тип гориво е двойно по-ниска, отколкото на бензина. А в комбинация с 48-волтовата „мека“ хибридна система, Bigster е не само ефективен, но и истински крал на пробега на изгодна цена.