Новата Corolla Touring Sports: побира доста


5
май
2019

Хората с кучета, обичащите градината, майсторите за дома и транспортиращите детски велосипеди естествено знаят кое е хубавото: комбито! Защо? Комбито побира много! Всички неща, свързани с гореизброените дейности, се извършват от хората от Toyota толкова „Simply Clever“, колкото го правят иначе само момчетата от Škoda: те изобретиха двойния под на багажника! Става горе-долу по следния начин: когато натоварите каса с бира, я поставяте върху мокета. Когато качите кучето с кални лапи, обръщате пода с гумираната, миеща се част нагоре. В Германия рекламният слоган на марката „Няма невъзможни неща – Toyooota!“ е от 1985 г. Тогава на пазара е Corolla номер 5, а сегашното поколение е дванадесето. Да, след като през 2006 г. Toyota смени Corolla с Auris, сега оригиналът се завръща като хечбек, седан и просторно комби с името Touring Sports.

Голяма решетка на радиатора и дълги фарове: новата Toyota Corolla комбинира динамичен дизайн с екологична технология

Трябва да знаете три неща: първо няма дизелов мотор, а вместо него се предлагат 1,2-литров бензинов (114 к.с.), 1,8-литров хибрид със 122 к.с. и 2-литров хибрид със 180 к.с. системна мощност. Второ: хибридът може да доставя удоволствие! AUTO BILD често критикува разполагащия със 122 к.с. в Prius и в стилния SUV C-HR за поведението му по магистралата. Същото важи и за Corolla. Да се рееш спокойно? Да! Да изпреварваш? Шумна и мудна задача! Това се дължи на безстепенната трансмисия; при пълна газ се чува силно дрънчене. По-големият хибрид със 180 к.с. се справя значително по-добре. Той дори е оборудван с лостчета за превключване, симулиращи смяна на предавките. Трето: препоръчителната Corolla носи добавка в името Touring Sports, тоест комбито.

Идеална картина в един кокпит: големи, кръгли уреди и тъчскрийн на навигационната система точно в зрителното поле. Браво, Toyota

Причината е в по-дългото междуосие. 2,70 метра, или 6 сантиметра повече от хечбека. Забелязва се най-вече отзад: в обикновената Corolla коленете на възрастните се забиваха в предните облегалки, докато в комбито четирима възрастни ще пътуват напълно спокойно. А вместимостта на багажника е съвсем прилична за хибрид: 581 до 1606 литра. Corolla Touring Sports се управлява така, както личи и от името ѝ: спортно! Моделът е базиран на същата платформа като C-HR, тоест е със стегната настройка на окачването; управлението и окачването могат повече, отколкото настроените спрямо икономия двигатели изискват.

Двойният под на багажника: от едната страна мокет, от другата – гума. Идеално за притежателите на кучета

Апропо: по време на първия ни – признаваме, неособено икономичен тест накрая имаше 5 преди запетаята, а според Toyota разполагащият със 180 к.с. хибрид се задоволява със среден разход от 3,7 литра (по NEFZ). Вероятно ще искате да разберете и четвъртото нещо – колко струва комбито на Corolla. Избираме 2-литровия хибрид като Luxury (17-цолови алуминиеви джанти, Bi-LED светлини, 8-инчов дисплей). Струва 56 990 лв. Не е малко, но все пак спестихме на бензиностанцията…

ИЗВОД

Toyota отново е важен фактор! Японската марка сложи край на скуката, върна Corolla и направи едно практично и голямо компактно комби с хибридна техника. Върви добре и харчи малко.

Още по темата

Card image cap
Новият Tiguan срещу BMW X1 и Mercedes GLA

26
авг.
2016

Той е кралят на компактните SUV-ове. И сега вече е още по-добър. Новият VW Tiguan се изправя срещу BMW X1 и Mercedes GLA

Card image cap
Focus ST срещу Golf GTI: сърцебиене!

14
юни
2017

Focus ST с 250 к.с. предизвиква Golf GTI с 230 к.с. И то на състезателната писта. Тук ще прочетете колко великолепно нешлифован е този спортен Ford - и как въпреки това изпреварва GTI с повече от половин секунда на обиколка...

Card image cap
Qoros 3 Hatch: този „китаец“ не е „евтинджос“!

21
дек.
2016

Този модел разбива предразсъдъците: Qoros 3 Hatch ни „грабна“ с доброто качество на материалите и просторното купе. А при движение е и много тих!

Card image cap

В последния брой:

Архив >