Новата C-класа ще бъде и дизелов хибрид


13
апр.
2021

Две сърца за “звездата“: Mercedes предлага на клиентите си новата С-класа и като Plug-in хибрид. Поръчан може да бъде дори вариант с дизелов агрегат на вътрешно горене.

Комбинацията от дизел и електромотор при хибридното задвижване не се оказа успешна при конкуренцията. Peugeot и Land Rover oпитаха със серийни модели, а BMW и Volkswagen преустановиха разработките си още преди да стигнат до конвейера. Основните причини бяха незабележимото намаляване на горивната консумация при дизеловите хибриди във всекидневието и високите разходи. Ето защо е изненадващо, че при новата С-класа Mercedes залага на агрегат, работещ на принципа на самовъзпламеняването, в хибридната система (като същевременно предлага и бензинов хибрид).

Moщен: електромоторът в хибридната С-класа подпомага двигателя с вътрешно горене със 129 к.с. и 440 Нм.

Така в модификацията Mercedes C 300 de PHEV 2-литровият Commonrail с 200 к.с. и 400 Нм, който далеч не е маломощен, бива подпомаган от електромотор, който генерира още 129 к.с. и 440 Нм. Двигателят на електрическа енергия трябва да се справи със забавената реакция при потегляне и да помогне при изпреварвания. Същата електрическа машина е използвана и в C 300 e, където подпомага бензиновия мотор с 204 к.с./320 Нм. И дизеловият, и бензиновият хибрид ще могат да изминават изцяло на ток по 100 км – и да се движат с до 140 км/ч без активиране на ДВГ. Монтираната в пода батерия с капацитет 25,4 кВтч може да бъде зареждана за 30 минути с опционалното зарядно устройство на 55 кВт.

И при новата С-класа ще трябва да се примирите със сравнително малкия багажник. Поне високият товарен ръб като при предшественика е изчезнал и човек може лесно да качва по-големи предмети.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин