2018
БЕЗ ЕКСПЕРИМЕНТИ – изглежда това е мотото на BMW Серия 3. Потвърждава го еволюционният дизайн без рискови добавки. Размерите почти не се променят: минимално увеличение на междуосието и дължината, малко по-широка следа и сдържано спортна линия на покрива. Това обещава малко повече място във вътрешното пространство и в багажника. Редуцираното с около 30 килограма тегло и много фината настройка по отношение на аеродинамиката ще намалят заедно с оптимизираното задвижване разхода на гориво. Едва през септември 2019 г. ще видим първия и единствен засега Plug-in хибрид на G20. В 325e iPerformance бензинов двигател със 150 к.с. и електромотор със 110 к.с. ще мобилизират системна мощност от 230 к.с. 330e с 282 к.с. все още не е потвърден. Пестеливците би трябвало да погледнат по-внимателно 320i EfficientDynamics (180 к.с./260 Нм), който по новата, по-строга норма WLTP дава разход на гориво от 4,95 литра. Единственият 3-цилиндров мотор се очаква в 318i, чиито данни са 140 к.с. и 220 Нм. В бъдеще на широк фронт ще доминират 2-литровите 4-цилиндрови агрегати с филтър за твърди частици (бензинови) и AdBlue добавка (дизелови), които са с мощност от 150 к.с. в 318d до 231 к.с. в 325d. Легендарният 6-цилиндров мотор ще бъде запазена марка само за M340i (360 к.с./480 Нм), M340d (320 к.с./680 Нм) и от моделната година 2020, разбира се, в наследника на M3 – в този случай с поне 462 к.с. и 570 Нм. До мощност от 190 к.с. ще можете да избирате между серийната 6-степенна механична скоростна кутия и 8-степенната автоматична трансмисия. Опционално предлаганото за 320i/320d двойно задвижване ще бъде серийно при M340i/M340d, както и в 325e iPerformance.
Новото M3 също за първи път ще се предлага с адаптивната xDrive техника на M5. Зачеркнат ще бъде сравнително немощният 316d. По отношение на техниката на окачването новата Серия 3 ще бъде малка Серия 5 – единствено без скъпата система за стабилизиране на накланянето. Задните завиващи колела ще бъдат запазени за M3. Сериен за всички модификации на Серия 3 ще бъде интегрираният усилвател на спирачното действие – като междинна стъпка по пътя към електромеханичните спирачки. В G20 ще дебютира седмото поколение на iDrive с по-големи дисплеи и допълнителни функции. Като цяло остава съвкупността от въртящ/натискащ се превключвател, тъчпад, свободно програмиращ се комбиниран уред, опционален Head-up дисплей, както и монитори с висока резолюция и бързи процесори. Целта при разработката са били по-добрата свързаност, по-гъвкавият интерфейс между автомобил и дигитален свят, поддаващата се на обучение система за гласови команди, безжично качващите се ъпдейти, както и допълнителните възможности за персонализиране. Освен това ще може да се прехвърлят потребителски профили и ще имате възможност за неограничен достъп до Open Mobility Cloud (OMC). Все пак има малко експерименти.
ХИБРИДЪТ ВСЕ ОЩЕ НЕ Е ТЕМА ЗА СЕРИЯ 3
През първите два месеца на тази година в Германия са продадени 4619 автомобила BMW Серия 3 – от тях 94, или само 2 процента, с хибридно задвижване. Всяко 50-о BMW Серия се зарежда от контакта.
ИЗВОД
Серия 3 ще стане по-модерна, но ще си остане динамичен автомобил. Като цяло бихме искали една идея повече смелост – както и алтернативни задвижвания още от пазарния старт.