Новата технология за задвижването на Hyundai изпраща каретата в историята (ВИДЕО)

3011
2023

Новата система за задвижване на колелата на Hyundai премества редуктора в джантата – по този начин се пести място и вече не са необходими карета

Производителите на автомобили често обичат да се хвалят колко повече пространство в купето и за багажа се отваряло при електромобилите. Но в момента компонентите на електрическите задвижвания все още са сравнително големи. Сега обаче Hyundai съвместно с Kia разработи технология, която позволява размерите на двигателите да бъдат намалени значително, за да има в интериора още повече пространство.

Системата се нарича Uni Wheel и е последната иновация на корейците. Подобно на решението с електромотор в главината, универсалното задвижване на колелата премества определени компоненти на задвижването, необходими на електромобилите, в колелото. Въпреки това задвижващият модул – т.е. комбинацията от статор и ротор, остава разположен извън колелото.

Uni Wheel ще може да се монтира при джанти с размер от 10 цола нагоре.

При Uni Wheel само редукторът влиза в главината на колелото. Тази иновация позволява на Hyundai да използва два малки електродвигателя за всяко от колелата вместо един голям за цялата ос.

Дори малки електродвигатели могат да предават достатъчно висок въртящ момент

При Uni Wheel мощността се предава към колелото от малкия електродвигател чрез поредица от зъбни колела, разположени вътре в самото колело, като предаваният въртящ момент е достатъчно висок. Отделното задвижване на всяко колело също така трябва да предлага предимства по отношение на динамиката и безопасността, тъй като всяко колело може да реагира напълно независимо от другото.

Uni Wheel обаче предлага и още предимства: благодарение на подредбата си зъбните колела могат да се движат вътре в главината и едновременно с това да предават въртящ момент. Това позволява свързващите елементи между колелото и двигателя да се местят свободно нагоре и надолу, поради което не са необходими карета. По този начин биват елиминирани загубите, свързани с работата на този тъп ъглови редуктори, което намалява загубите при предаването на мощността от електромотора към колелото по-малки и увеличава пробега.

Uni Wheel технология за джанти с размер от 10 до 25 цола

Технологията също така дава на инженерите допълнителна свобода при определянето на височината на автомобила при движение. Освен това електромобилите със система Uni Wheel в комбинация с въздушно окачване ще могат да „клякат“ (т.е. да намаляват просвета си) за максимално аеродинамично придвижване – например при дълги пътувания по магистрала.

Чрез монтаж на някои задвижващи компоненти директно в колелото се отваря повече пространство отдолу.

По данни на Hyundai Uni Wheel ще може да се монтира при джанти с размер минимум 10 цола, а за по-големи автомобили (напр. SUV) ще може да бъде „мащабирана“ до 25 цола. Все още не е ясно кога Uni Wheel ще влезе в серийно производство. Hyundai вече има регистрирани патенти за системата на ключови пазари като Корея, Европа и САЩ.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин