Новата С-класа – само с 4 цилиндъра, винаги електрифицирана

2202
2021

Ден преди официалната премиера в Мрежата „изтекоха“ изображения на новия Mercedes C-класа, която ще бъде пусната на пазара още през юни т.г. От тях се вижда това, което очаквахме – по отношение на дизайна моделът се доближава много до S-класата. Седанът ще бъде пуснат на пазара паралелно с комбито и е пораснал с 6,5 см до дължина 4,75 м, а към междуосието са добавени 2,5 см. А това означава повече място за краката отзад.

Още при първия ни досег с маскиран прототип веднага открихме приликите в интериора с новата S-класа. Ориентираният към водача огромен дисплей на таблото в „портретен“ формат е с размер 11,9 инча – една идея по-малък, отколкото при флагмана на марката. От него ще бъдат управлявани навигацията, климатикът и др. Към всичко това е добавено дигитално табло.

И в други отношения обаче С-класата следва тенденциите, въведени от най-луксозния Benz. Тя вече е по-добре обезшумена и срещу доплащане ще може да бъде поръчана със завиващи задни колела. Те ще могат да се отклоняват с до 2,5 градуса (при S-клас – с до 10 градуса). Дори след впечатленията от мястото до водача можем да заявим, че моделът от среден клас ще бъде по-пъргав като пътно поведение от когато и да било.

С-клас ще бъде предлагана само с 4-цилиндрови агрегати, които винаги ще разчитат на електрическо подпомагане. Например топверсията на бензин С300 ще генерира 258 к.с. и с 27 к.с. допълнително при Overboost за кратко време. Същото важи и за по-слабите бензинови агрегати при С 180 (170 к.с.) и С 200 (204 к.с.), както и за дизелите. А те ще генерират съответно 200 к.с. при 220d и 265 к.с. в C 300d. От началото на следващата година ще бъдат пуснати и Plug-in хибриди – бензинов (204 + 122 к.с. на ток) и дизел (200 к.с. + 122 к.с. на ток), като и двата ще могат да изминават 100 км изцяло на електричество. Планирана е дори изцяло електрическа модификация.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин