Новини » Светът на Фолксваген » Новости » Новата стратегия на Volkswagen: преброени ли са дните на Golf?

Новата стратегия на Volkswagen: преброени ли са дните на Golf?

3108
2022

Зам.-главният редактор на AUTO BILD Михаел Гебхарт коментира липсата на потвърждение за бъдещето на Golf 9 от страна на новия шеф на Volkswagen Томас Шефер

Томас Шефер заема поста СЕО на Volkswagen едва от миналия месец – и вече успя да разбуни духовете. При това не с това, което е казал, а по-скоро с това, което не каза. В интервю Шефер отказа да потвърди, че за Golf има бъдеще, или по-точно – че не сигурно дали ще има Golf девето поколение.

На въпроса дали настоящата „осмица“ е последният Golf, Шефер се измъкна със следния отговор: „Ще трябва да видим дали си струва да разработваме нов модел автомобил, който не би останал на пазара 7-8 години. Това би било изключително скъпо.“

Разходите за разработка продължават да растат

„Скъпо“ преди всичко защото разходите за разработка продължават да растат, планираният стандарт за вредните емисии Eврo 7 се очаква да вдигне цените автомобилите с 5 до 10 хил. лева. Надали клиентите на машини в компактния клас, който към момента остава сравнителен евтин, биха издържали на подобно увеличение. Освен това търсенето на коли от тази категория, които някога бяха сигурен успех, намалява, и то не само заради пандемията и войната в Украйна: малките модели и SUV стават по-желани от компактните, а проблемите с качеството и софтуера нанесоха вреда върху репутацията на модела.

През първото тримесечие на 2022 г. Volkswagen Golf трябваше да отстъпи първото място по продажби в Европа, което по традиция заема, на Peugeot 208. Вероятно обаче не това е основната причина, която се крие зад колебанието на Шефер, а по-скоро целта на Volkswagen да премине към електрификация възможно най-скоро и да се отърве от двигателите с вътрешно горене възможно най-бързо.

Нов Golf би следвало да се появи през 2027 г., на теория доста по-рано от влизането в сила на забраната за двигателите с вътрешно горене, планирана от ЕС за 2035 г. Но Шефер вижда бъдещето в ID-моделите и явно нищо няма да се промени в тази стратегия на концерна дори след напускането на Дийс.

ID.3 заема мястото на Golf?

Важният въпрос е: иска ли Volkswagen действително да се сбогува с компактния клас? Определено не. ID.3 вече е готов да поеме ролята на електрическия Golf, който вече не се произвежда, така че Волфсбург има 4,30-метров модел в портфолиото си – макар и той да не се нарича Golf. Експериментът за сбогуването с утвърдено име обаче изглежда твърде смел – да си припомним как Toyota набързо върна заменената от Auris Corolla.

От друга страна, историята на Volkswagen предлага най-солидния контрааргумент: в началото на 70-те години, след дълго протакане, мениджърите от Волфсбург най-накрая се осмеляват да спрат „костенурката“ и да я заменят с Golf. И все пак, още не е решено финално дали ще има следващо поколение Golf или не: „Ще знаем повече след дванадесет месеца“, допълва Шефер.

Още по темата