2023
Питали ли сте се някога, защо един таен агент винаги се движи с най-впечатляващите автомобили? С новия DB12 Бонд няма да има никакъв проблем с това да направи впечатление. Aston Martin заменя с новия автомобил цели два модела: DB11 и DBS. Така 12 вече не може да играе само ролята на елегантен GT.
На практика той трябва да мутира в супер GT. Под капака му работи 4-литровият битурбо агрегат на AMG. V8 двигателят в DB12 разполага с 680 к.с. – това е доста повече от 535 к.с., предлагани от мотора на DB11, както и не много по-малко от 725 к.с. в DBS Superleggera. По отношение на максималния въртящ момент британците също са се постарали – DB12 разполага с 800 Нм, на разположение от 2750 оборота. Всичко това е достатъчно за уверени динамични характеристики, като спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 3,6 сек, а максималната скорост на DB12 е 325 км/ч.
По-високата мощност е постигната чрез по-висока степен на сгъстяване, по-големи турбини и подобрено охлаждане. За целта охладителната система на автомобила е изцяло преработена, като централният радиатор е получил два допълнителни отстрани. Продължаваме да разглеждаме DB12 – малко сме разочаровани от задницата. Графиката на задните светлини и оформлението на линията на покрива с издадения черен елемент са взети едно към едно от DB11.


Новият модел все пак е малко по-широк, дължи се преди всичко на новата конфигурация на окачването, на модерните адаптивни амортисьори и на електронния блокаж на задния диференциал. Освен това предната следа е увеличена с 6, а задната – с 22 мм. Амортисьорите правят възможен шпагат между режим GT и динамична настройка. Филигранните 21-цолови джанти са „обути” с чисто нови и разработени специално за DB12 гуми Michelin Pilot Sport S 5. Новото поколение гуми притежава съставки от полиуретанова пяна в каркаса, което позволява по-тих с 20 процента звук при търкаляне.

Във вътрешното пространство откриваме изцяло нов кокпит с два дисплея с висока разделителна способност: по-технически, по-ориентирани към водача, по-модерни. Както и преди има въртящ/натискащ се превключвател, но сега той отговаря само за превключване на отделните режими на движение. Aston Martin възнамерява да осъществи първите доставки в третото тримесечие на 2023 г., а цените все още не са известни.

Извод
Aston Martin се задоволява с широкообхватен фейслифт при следващото поколение на DB и обединява атрибути на DB11 и DBS в един модел. Дали на клиентите това ще се хареса? DB12 едва ли ще се провали заради липса на достатъчна мощност.

Технически данни: Aston Martin DB12
Двигател V8, битурбо, средноразположен отпред надлъжно Работен обем 3982 см3 Мощност
500 кВт (680 к.с.) при 6000 об./мин Макс. въртящ момент 800 Нм при 2750-6000 об./мин
Задвижване Задно задвижване/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4725/2145*/1295 мм Тегло (празен) 1685 кг
Багажник 262 л 0–100 км/ч 3,6 сек Макс. скорост 325 км/ч Разход/Емисии н. д. Цена н. д.
*Ширина с отворени огледала