Новата служебна на Бонд?

2712
2023

Питали ли сте се някога, защо един таен агент винаги се движи с най-впечатляващите автомобили? С новия DB12 Бонд няма да има никакъв проблем с това да направи впечатление. Aston Martin заменя с новия автомобил цели два модела: DB11 и DBS. Така 12 вече не може да играе само ролята на елегантен GT.

На практика той трябва да мутира в супер GT. Под капака му работи 4-литровият битурбо агрегат на AMG. V8 двигателят в DB12 разполага с 680 к.с. – това е доста повече от 535 к.с., предлагани от мотора на DB11, както и не много по-малко от 725 к.с. в DBS Superleggera. По отношение на максималния въртящ момент британците също са се постарали – DB12 разполага с 800 Нм, на разположение от 2750 оборота. Всичко това е достатъчно за уверени динамични характеристики, като спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 3,6 сек, а максималната скорост на DB12 е 325 км/ч.
По-високата мощност е постигната чрез по-висока степен на сгъстяване, по-големи турбини и подобрено охлаждане. За целта охладителната система на автомобила е изцяло преработена, като централният радиатор е получил два допълнителни отстрани. Продължаваме да разглеждаме DB12 – малко сме разочаровани от задницата. Графиката на задните светлини и оформлението на линията на покрива с издадения черен елемент са взети едно към едно от DB11.

Изцяло нов вид на кокпита и преди всичко модерна техника. Въртящият се превключвател вече не управлява инфотейнмънт системата, а само режимите на движение (на снимката долу)

Новият модел все пак е малко по-широк, дължи се преди всичко на новата конфигурация на окачването, на модерните адаптивни амортисьори и на електронния блокаж на задния диференциал. Освен това предната следа е увеличена с 6, а задната  – с 22 мм. Амортисьорите правят възможен шпагат между режим GT и динамична настройка. Филигранните 21-цолови джанти са „обути” с чисто нови и разработени специално за DB12 гуми Michelin Pilot Sport S 5. Новото поколение гуми притежава съставки от полиуретанова пяна в каркаса, което позволява по-тих с 20 процента звук при търкаляне.

Задните калници могат да послужат като масички за пикник. DB12 е станал по-широк

Във вътрешното пространство откриваме изцяло нов кокпит с два дисплея с висока разделителна способност: по-технически, по-ориентирани към водача, по-модерни. Както и преди има въртящ/натискащ се превключвател, но сега той отговаря само за превключване на отделните режими на движение. Aston Martin възнамерява да осъществи първите доставки в третото тримесечие на 2023 г., а цените все още не са известни.

Филигранни 21-цолови джанти с опционални 410-милиметрови керамични спирачни дискове. Серийните са стоманени

Извод

Aston Martin се задоволява с широкообхватен фейслифт при следващото поколение на DB и обединява атрибути на DB11 и DBS в един модел. Дали на клиентите това ще се хареса? DB12 едва ли ще се провали заради липса на достатъчна мощност.

Опционално Aston Martin предлага минимално тапицирани карбонови седалки тип „корито”

Технически данни: Aston Martin DB12

Двигател V8, битурбо, средноразположен отпред надлъжно Работен обем 3982 см3 Мощност
500 кВт (680 к.с.) при 6000 об./мин Макс. въртящ момент 800 Нм при 2750-6000 об./мин
Задвижване Задно задвижване/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4725/2145*/1295 мм Тегло (празен) 1685 кг
Багажник 262 л 0–100 км/ч 3,6 сек Макс. скорост 325 км/ч Разход/Емисии н. д. Цена н. д.
*Ширина с отворени огледала

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин