2022
ПОЛИТИЦИТЕ В МЮНХЕН МОГАТ ДА ДИШАТ спокойно. В бъдеще отново ще могат да бъдат возени със самочувствие в BMW, без ни най-малко да имат повод да се изчервят. Защото седмото издание на Серия 7 съдържа всичко от съвременната техника, което днес е на мода. Редом с класическите ДВГ в портфолиото има Plug-in хибриди и изцяло електрическа версия i7. Новата предница изглежда необичайна, но едновременно с това внушителна. Дневните светлини и централните фарове са пространствено разграничени. Визуалният връх са огромните бъбреци с опционално осветена рамка и блещукащи в дневните светлини кристали от Swarovski. В профил новата Седмица определено е елегантна. От сега нататък вече ще се предлага само дългата версия. Отзад баварците са се отказали от непрекъснатата светлинна лента, като използват така освободеното пространство за фирмено лого с XL размер.
В купето може да влезете през отварящите се опционално автоматично широки врати, където ви очаква по-скоро хладен скандинавски стил. Тапицерията на креслата ни напомня за лаундж, редуцираното до най-необходимото арматурно табло краси осветена лайстна, която се адаптира спрямо амбиентното осветление и може да показва анимации. Там се крият и вече едва забележимите вентилационни дюзи. Хитът при новата Серия 7 обаче определено е задният ред: ако от менюто с екстри изберете конфигурацията Excecutive Lounge, получавате конкуриращ се с бизнес класата при самолетите комфорт. Функциите отзад управлявате през 5-инчови дисплеи, вградени в дръжките на вратите. Именно с тяхна помощ може да превърнете лимузината в киносалон на колела. При желание от ваша страна BMW монтира отзад съответния мегаекран: внушителен 31,3-цолов екран, 8К разделителна способност, цялостна интеграция с Amazon Fire TV.
Изцяло електрическата версия i7 се очаква през ноември на някои от големите европейски пазари като xDrive60 с 544 к.с. и 745 Нм. Батерията със 101,7 кВтч (нето) ще ви радва с пробег от 626 км според WLTP. Дизеловата алтернатива 740d xDrive (редови 6-цилиндров агрегат, 300 к.с., 670 Нм) ще се появи следващата пролет. С нея на разположение ще бъдат и двата Plug-in хибрида с бензинови мотори 750e и M760e, също така редови 6-цилиндрови с 490, респективно 571 к.с. Класическите бензинови варианти (735i, 740i, 760i) вече ще се предлагат само на избрани пазари. Върховото изпълнение в близкото бъдеще се очаква да бъде изцяло електрическото BMW i7 M70 с повече от 600 к.с. А цените? Под 200 000 лева едва ли ще може да се класираме.
ИЗВОД
Шапки долу! Рядко в BMW са били толкова смели: изненадващ дизайн и внушителен интериор, който на втория ред определено поставя нови стандарти. А електрическата Седмица i7 има потенциал бързо да поведе пред Mercedes EQS.