Новата Серия 2 Gran Coupe: заплахата за Mercedes CLA


3
ян.
2020

НЕКА ЗАПОЧНЕМ С ДОБРАТА НОВИНА. BMW вече също си има CLA! Шест години след пазарния старт на първото компактно Coupé с четири врати и с емблема звезда, хората от Мюнхен също достигат до тази идея и представят компактен седан с покрив а ла Coupé. Серия 2 Gran Coupé е предизвикателство към Mercedes – също така показва, че в този сегмент има потенциал (най-вече извън Германия).

Изглежда страхотно: дигитални уреди, интелигентни гласови команди, прегледни менюта и фини материали – хората от BMW умеят да правят кокпити

А и това са добри новини с оглед на огромните „бъбреци“ на Серия 7 и X7: Серия 2 Gran Coupé изглежда доста по-приятно. Предницата не е толкова помпозна, а при радиаторната решетка на Серия 2 BMW залага на комбинация от Серия 8 и X2.

Отстрани си личи, че моделът с четири врати трябва да бъде Coupé – линията на покрива му е скосена назад. Задницата е доминирана от тънките светлини, свързани с черна ивица. Тук впечатление прави това, че задницата на Gran Coupé е сравнително висока и по този начин наподобява на недолюбваните GT модели на BMW. Хората от Мюнхен обаче не успяват да достигнат по отношение на елегантността директния конкурент CLA.

Напречно разположен: нова платформа без надлъжно разположен двигател и предно предаване. Все пак топмоделът M235i е с 4х4

Ако сравните размерите с тези на CLA, ще забележите, че Серия 2 е с 16 сантиметра по-къса от Benz-а. Това се отразява и на междуосието. BMW изостава с точно 6 см от Mercedes. На широчина BMW е по-тясно само с 3 см, а освен това е с 6 см по-ниско от актуалния CLA.

Ако обичате да пътувате през уикенда, то в BMW ще разполагате с 430 литра вместимост на багажника (CLA: 460 литра). Тоест новото Coupé не е особено практично. А в края на краищата Серия 1 означава платформа с предно задвижване – значи повече място във вътрешното пространство. Все пак: пространството за краката е пораснало с 33 милиметра спрямо досегашната Серия 2 Coupé с две врати. Така е, но мястото за главите не е щедро – дори и при ръст от 1,80 метра ще ви е тясно.

Микс: светлина и спортна решетка като при Серия 8 и SUV-а X2 – изглежда страхотно

Отпред Серия 2 е идентична със Серия 1 – няма разлики. Опционално Gran Coupé е с дигитални уреди: ако поръчате големия инфотейнмънт пакет, ще получите освен 10,25-инчов дигитален кокпит и тъчскрийн със същите размери за управление на автомобила. Има и интелигентен асистент, управляван с гласови команди „Hey BMW“. Под капака няма изненади в сравнение със Серия 1.

Предлагат се 3- и 4-цилиндрови мотори, а топмодел е показаното на снимките M235i. 2-литровият 4-цилиндров мотор разполага с 306 к.с. и 4х4. Вторият бензинов вариант е 218i с 3-цилиндров мотор и 140 к.с. (220 Нм). Единствената дизелова версия засега е 220d със 190 к.с. 3-цилиндров мотор, предно предаване? Не звучи много като удоволствие от шофирането.

За пуристите: следващата Серия 2 Coupé с две врати отново ще заложи на задно задвижване – както и ще остане вярна на 6-цилиндровия мотор. 218i Gran Coupé ще стартира от март на цена от 64 000 лв. за базовия модел, докато за M235i трябва да приготвите 104 000 лв. Да, все още говорим за компактния клас. Хвърляме поглед напред. Mercedes CLA не е единственият вариант, като дори е по-предпочитан като шикозния и въпреки това практичен Shooting Brake. А какво ще кажете за готино комби на Серия 2? Би било добра новина.

Да, това е Coupé: Серия 2 с прозорци без рамки. Това е скъпо, но го отличава в този клас

ИЗВОД

CLA на BMW не е приготвил много изненади: техника от Серия 1 включително 3-цилиндрови двигатели и предно задвижване, атрактивен дизайн. Пуристите трябва
да почакат Серия 2 Coupé с две врати.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >