2023
Състезателните серии Extreme E предлагат истински екшън: в тях електрически SUV-ове с мощност около 500 к.с. се състезават в най-отдалечените райони на света на макадам, пясък, а понякога – дори върху сняг и лед. Continental осигурява гумите за предизвикателните офроуд трасета.
Третото поколение CrossContact Extreme E ще се използва във всичките пет състезания от сезон 2023 и е оптимизирано за оптимално представяне във всички климатични зони и при всякакви настилки.
Гуми Extreme-E с подобрено поведение
„С новите гуми ние се фокусирахме още повече върху употребата на устойчиви и рециклируеми материали и сме сигурни, че сме подготвени добре за предизвикателствата на сезон 2023“, казва Нелс фон Шнакенбург, технически ръководител за Extreme E в редиците на Continental. „Освен това успяхме да подобрим управляемостта. Гумата ще издържи на всички изисквания на Extreme-E благодарение на своите качества и здравина.“
Размерът, диаметърът и ширината на гумата са останали без промяна. Чудовищните „валяци“ са с диаметър 37 цола, ширина 12,5 цола и са обути със 17” джанти.
При сериите Extreme E изключително важен фактор е устойчивостта. Новият CrossContact Extreme E е изграден от около 43 процента рециклирани и възобновяеми суровини. Сред съставките в строежа на гумите е силициев диоксид, който се добива от пепелта на оризовите люспи.
Устойчиви пълнители на растителна основа
Предистория: в допълнение към каучука се използват пълнители като силициев диоксид, които са незаменими в конструкцията на гуми. Силициевият диоксид помага за оптимизиране свойствата на гумата като по-добро сцепление, намалено съпротивление при търкаляне и увеличен пробег. В CrossContact Extreme E оризовите люспи са изходният материал за произведен по устойчив метод силициев диоксид.
Оризовите люспи са отпадъчен продукт в производството на ориз и не могат да се използват като храна нито за хора, нито за животни. Производството на силициев диоксид от оризови люспи се с характеризира с по-висока енергийна ефективност спрямо традиционните материали като кварцов пясък.
Устойчиви пълнители на растителна основа
Предистория: в допълнение към каучука се използват пълнители като силициев диоксид, които са незаменими в конструкцията на гуми. Силициевият диоксид помага за оптимизиране свойствата на гумата като по-добро сцепление, намалено съпротивление при търкаляне и увеличен пробег. В CrossContact Extreme E оризовите люспи са изходният материал за произведен по устойчив метод силициев диоксид.

Оризовите люспи са отпадъчен продукт в производството на ориз и не могат да се използват като храна нито за хора, нито за животни. Производството на силициев диоксид от оризови люспи се с характеризира с по-висока енергийна ефективност спрямо традиционните материали като кварцов пясък.
Освен преработена стомана и сажди, Continental използва и полиестерни прежди, произведени от рециклирани пластмасови бутилки. Полиестер, произведен от около 60 рециклирани PET бутилки, е вложен във всяка от 30-те гуми, които Continental доставя на всеки от десетте отбора Extreme E за третия сезон от надпреварата. Самите бутилки идват само от региони без затворен цикъл на рециклиране.