Новата емблема на Dacia

1706
2021

НОВА ВИЗУАЛНА ИДЕНТИЧНОСТ ЗА DACIA

·   Нов етап от стратегическия план на Dacia

·   Преработена визуална идентичност за силна, по-дигитална, но все още вярна на своята ДНК марка

·   Нови лого и емблема – въплъщение на семплост и здравина

·   Dacia става зелена и изследва своята „приключенска“ страна

·   Изцяло нов визуален и графичен език, който ще бъде въведен поетапно от юни 2021 г.

От самото си създаване Dacia постоянно нарушава правилата, за да се представи днес в нова, по-отличителна, съвременна и автентична светлина. Нова глава в сагата на Dacia.

НОВИ АМБИЦИИ

Още с обявяването на новата си стратегия в началото на 2021 г., Dacia заявява, че това е началото на нова глава в историята на марката! Нова глава, която днес е отразена в нови лого, емблема, цветове и терени… като в същото време Dacia остава вярна на произхода си. Въпреки че съставките зад успеха на марката остават същите, тя придобива ново усещане, което отразява нейните ценности: семплост, автентичност и здравина, винаги на справедлива цена.

Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia, описва Dacia като „марката, която определя какво е от съществено значение в автомобилната индустрия“. Марка, която може да бъде едновременно „достъпна“ и „привлекателна“. Позицията на Dacia на пазара е все още също толкова уникална, колкото и в деня, в който е представена, и се очаква да расте през следващите години.

Une image contenant texte, clipart

Description générée automatiquementНОВА ВИЗУАЛНА ИДЕНТИЧНОСТ

Обновяването на Dacia е въплътено от нейните нови лого и емблема, маркери на отличителна марка.

Двата нови дизайнерски елемента са създадени с желанието да изразят същността на марката, ръководеща развитието й от самото начало.

Логото, основен елемент от новата визуална идентичност, излъчва усещане за здравина и стабилност. Формата на буквите е умишлено усъвършенствана – „D“ и „C“ са огледални изображения една на друга – и отразява прагматичното мислене на марката. Геометричните линии на логото придават усещане за механично движение на низа от букви.

Емблемата представя същността на логото, като обединява „D“ и „C“ в брънки на верига, сдвоени в здрава, сплотена връзка. Новата емблема на Dacia има мощна и смислена визия, която ще бъде лесно разпознаваема, дори отдалеч.Семпли и лесно разбираеми, тези два нови елемента отразяват здравината на автомобилите Dacia, качество, което продължава да е в услуга на милиони клиенти всеки ден.

Целият графичен дизайн е умишлено съкратен, като напомняне, че Dacia е марка, която се фокусира върху най-значимото. Всяка отделна част се съчетава с останалите, за да образува сплотено цяло, като същевременно създава нови възможности за повече дигитално съдържание. Подобно на марката, която те представляват, елементите на графичния дизайн са здрави и гъвкави. Например: буквата „D“ във формата на стрелка в логото насочва погледа към вдъхновението за дизайна и намеква за усещане за движение, създадено от маркас поглед към бъдещето.

Dacia СТАВА ЗЕЛЕНА

Цветовата схема, изградена около каки-зелено, предизвиква близостта на марката с природата – мощен ориентир за нашите клиенти и терен, където автомобилите на Dacia, като емблематичния Duster, са си у дома.


Вторични цветове попълват гамата:        
– три по-земни цвята: тъмно каки, теракота, пясък;

-два допълнителни вторични цвята – яркооранжев и зелен – допълват гамата с по-„технологично“ усещане.

Същността на марката е въплътена и в новата й иконография, символизираща нуждата от свобода, за презареждане на батериите и за завръщане към основите. Тези фундаментални потребности се усещат от мнозина и се засилват от общото чувство на несигурност, те ни тласкат да се съсредоточим върху това, което е наистина значимо и да се отървем от всичко излишно. Dacia, Всичко. Точно.

ПОЕТАПНА ИНТЕГРАЦИЯ От юни 2021 г. новата идентичност на марка ще бъде въведена поетапно в различни комуникационни канали: сайтове на марката, реклама, брошури… Търговските обекти на Dacia постепенно ще преминат към новата идентичност от началото на 2022 г. Автомобилите ще възприемат новите лого и емблема от втората половина на 2022г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв