Новата електрическа Kia с до 585 к.с.: достоен конкурент на Tesla!


30
мар.
2021

Новият Kia EV6 демонстрира впечатляваща мощ с нулеви емисии, дълъг автономен пробег, бързо зареждане с мощност 800V и забележителен стил в пазарния сегмент на кросоувър и SUV автомобилите.

Революционният кросоувър EV6 e първият модел на Kia, конструиран върху технологичната основа на новатa, специално създадена платформа за захранвани изцяло с акумулаторни батерии електромобили BEV (Battery Electric Vehicle) на компанията.

Революционният кросоувър е и първият BEV модел, създаден в съответствие с новата философия „Opposites United” („Единство на противоположностите”) в дизайна на марката, който се отличава с ориентиран към бъдещето стил в оформлението на електромобилите с множество характерни високотехнологични елементи. Новият модел се захранва изцяло с електроенергия и предлага избор на множество различни конфигурации по отношение на силовите агрегати с дълъг автономен пробег и нулеви емисии. Възможността за зареждане на станции с мощност 800 V означава, че EV6 може да възстанови капацитета на батерията от 10 до 80% само за 18 минути, докато версията GT, създадена да вдъхновява със своите вълнуващи динамични храктеристики, може да ускори от 0 до 100 км/ч в рамките на 3,5 секунди и да достигне максимална скорост от 260 км/ч.

EV6 е първият BEV модел на марката Kia, конструиран на основата на новата глобална модулна платформа за електромобили E-GMP (Electric-Global Modular Platform) и формира първия етап от процеса на преминаване на Kia към нова ера на електрификацията под мотото на новия слоган на марката „Movement that inspires” („Вдъхновяващо движение”). Новият модел поставя началото и на част от стратегията Plan S за средно до дългосрочно развитие, предвиждаща към 2025 г. обемът на продажбите на BEV модели да достигне 20% от общите продажби на Kia. EV6 е първият от общо 11 нови BEV модели, които Kia ще представи на пазара до 2026г. – седем от тях ще използват основата на новата конструктивна архитектура E-GMP, а четири ще бъдат електрически варианти, базирани на съществуващи модели в гамата.

Новият EV6 ще се произвежда в Южна Корея и ще се предлага за продажба на избрани световни пазари от втората половина на 2021г. Предварителните поръчки на някои пазари започват от 31 март.

Типично за ерата на електромобилите, вътрешният дизайн е повлиян от предимствата на използваната нова, специализирана платформа E-GMP. Въпреки компактните външни размери на EV6, внушителното междуосие от 2 900 мм при него позволява постигането на вътрешно пространство, сравнимо с това при много SUV модели от среден клас.

Един от най-впечатляващите елементи в новия интериор е високотехнологичният и плавно оформен мултимедиен екран. Семплата стилистика в дизайна му и арматурното табло като цяло създават усещане за откритост и свобода в интериора.

Релаксиращите седалки са с изящни, леки и съвременни форми, тапицирани в модерни, визуално привлекателни и издръжливи материи от рециклирани полимери, еквивалентни на 111 пластмасови бутилки за вода.

Kia EV6 GT-Line

EV6 предлага интелигентна и гъвкава компановка на вътрешното пространство и изобилие от места за съхранение на вещи в купето – включително багажник с вместимост 520 литра (съзгласно VDA) в петместна конфигурация. След сгъване на седалките на втория ред, капацитетът на багажното пространство може да бъде увеличено до приблизително 1300л. Новият електрически модел предлага и багажник в предната част, който осигурява

Новият EV6 ще предложи на клиентите на марката възможност за избор на няколко конфигурации на изцяло електрическата система за задвижване с нулеви емисии, сред които високоволтови акумулаторни батерии с голям (77,4 кВтч) и със стандартен автономен пробег (58,0 кВтч). Това е първият електрически модел на Kia с възможност за избор на задно предаване (2WD) или задвижване на четирите колела (AWD), което предлага подобрена динамика дори в най-предизвикателните условия на пътя.

Версията на EV6 със задно предаване 2WD и акумулаторна батерия с капацитет 77,4 кВтч може да измине над 510 км с едно зареждане (съгласно комбинирания цикъл на WLTP), а максималният въртящ момент от 605 Нм на версията с двойно предаване AWD, дава възможност на EV6 да ускори от 0 до 100 км/ч само за 5,2 сек. Батерията от 77,4 кВтч е комбинирана с тягов електродвигател с мощност 168 кВт (229 к.с.), който задвижва колелата на задния мост, а при версиите AWD електрическият двигател е с мощност 239 кВт (325 к.с.) и задвижва предните и задните колела.

Вариантът на EV6 с капацитет на акумулаторната батерия 58,0 кВтч може да ускори от 0 до 100 км/ч за време от 6,2 сек, а максималният въртящ момент при версията AWD е 605 Нм. Батерията с 58,0 кВтч се предлага в съчетание с тягов електродвигател с мощност 125 кВт и задно предаване, а при версиите с AWD двойното предаване е комбинирано с електродвигател с мощност 173 кВт.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин