Новата А-класа на тестове в София с камуфлаж


13
февр.
2018

Във Facebook-групата „Забелязано в София“ потребителят Никола Петров‎ пусна снимки на маскиран прототип на новия Mercedes A-клас, подложен на тестове в София. Както от Visteon вече се похвалиха, ултрамодерната инфоразвлекателна система MBUX, дебютирала при компактния модел, е разработена от българи. От няколко години насам нашите инженери се грижат за дефинирането на над 15 хиляди изисквания за софтуера – както взаимодействието на продукта с автомобила, така и потребителския интерфейс. Дизайн отделът и анализаторите на Вистеон подготвиха детайлна спецификация, която описва пълното поведение на продукта. След одобрение от автомобилния производител, няколкостотин души превърнаха спецификацията в софтуер с надеждно поведение и практична и луксозна визуализация. Един от предизвикателните аспекти от самото начало на проекта, бе разрешаването на противоречията между концепциите на Даймлер и концепциите на производителите на смартфони/мобилни операционни системи – Apple, Google, Baidu. Наглед простото свързване на смартфон с дисплей в колата, всъщност изисква прецизно свързване на екосистемите на два технологични гиганта.

Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Вистеон България и то само в едно устройство, интегриращо в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хед-ъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства.

От гледна точка на мултимедията, българският принос е в интеграцията на iPhone/ iPod, Apple CarPlay, Android Auto, аналогово и цифрово радио (DAB), възпроизвеждане на съдържание през  Bluetooth и USB. Като допълнение към това бе реализиран и eCall – свързване с телефон за спешен случай при инцидент на пътя и Roadside assistance – свързване с портал на Mercedes. Благодарение на инженерите от Вистеон, в новите модели на Mercedes, кокпит инструментите предлагат графични интерфейси за управление на различни устройства в автомобила. Новата система има пълна интеграция с навигация, телефония, радио и мултимедия. От гледна точка на механичната издръжливост на устройството, българското участие е във всички фази на разработка, като цялостен дизайн и архитектура, избор на материали. В България са направени всички тестове за интеграцията на отделните хардуерни блокове и съответно оптимизацията на всички платки по цялостната система.

Снимки: Никола Петров

Още по темата

Card image cap
В автомобилния рай: колекцията от коли на султана на Бруней

2
авг.
2017

Вероятно повече от машините в гаража на мечтите никога не са били карани

Card image cap
Volkswagen спира продажбата на дизелови автомобили в САЩ

3
окт.
2016

Към момента това е сигурно за коли от моделна година 2016 и 2017

Card image cap
Без разплащане с таксиметровите шофьори

29
авг.
2017

„Използването на TaxiMe е вече лесно, удобно и безпроблемно преживяване за всички картодържатели на Visa, за да могат да се фокусират върху по-важни неща от това да се грижат за разплащането в края на пътуването”, казва Красимира Райчева, мениджър на Visa за България

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: