Нашите съвети » Никога не правете тази грешка при пробив в гумата

Никога не правете тази грешка при пробив в гумата

0710
2022

На таблото на моето Polo светва жълта лампа, докато шофирам. Виждам и предупредителен надпис – „спад в налягането на задна дясна гума“. Прекрасно. На почивка в Швеция съм, ще карам до следващата бензиностанция. Спирам на нея и проверявам налягането. И точно тук правя голямата грешка – „само 0,3 бара надолу, не е толкова страшно“, си казвам аз. Надувам гумата и продължавам по пътя си. Изминавам още 100 км, като не вдигам над 80 км/ч, след което предупреждението се появява отново. Едва сега решавам да проверя внимателно гумата и откривам малък метален обект, забит в профила й.

Шок в сервиза

Явно ще трябва да потърся най-близкия сервиз – след още 50 км. И тук идва големият шок: всъщност обектът далеч не е малък – оказва се 8-сантиметров метален щифт, който почти е стигнал до каркаса.

Само една дупка в асфалта би била достатъчна, за да нарушена цялостта на борда – което би означавало, че гумата ще бъде за боклука. А сега успях да я ремонтирам – макар и срещу сума, равна на близо 80 лева! Но ако бях продължил да карам, можеше да ми излезе и по-скъпо…

При поглед отвън няма да разпознаете щетата. Металният щифт почти е достигнал каркаса – а след пробив там гумата е за боклука.

Изводът: при проблем с гумата и съответното показание от TPMS-системата бъдете много внимателни. Огледайте гумата добре, потърсете сервиз или човек за помощ, а не се успокоявайте като мен с факта, че загубата на налягане е нищожно ниска. Никога няма да повторя грешката си отново!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин