Не се бъзикайте с новия „Москвич“

0712
2023

Новината за „възраждането“ на „Москвич“ с китайски корени обиколи като бумеранг родните медии и предизвика вълна от коментари в социалните мрежи. И докато русофили и русофоби водеха словесни схватки в спомени за това колко недомислен бил някогашният „осмак“ или как са извозвали с него строителните материали за вилата, много хора забравиха да вникнат в по-важната картинка. А тя разкрива как тихомълком войната в Украйна позволи на китайците да се „намърдат“ на необятния руски пазар. ОК, за момента руснаците не изглеждат въодушевени от продуктите на Geely, BYD и компания – но сега тези далекоизточни марки, за които буквално довчера никой не беше чувал, мачкат доказаните играчи в автомобилния бранш с главоломните си продажби. И бавно, но сигурно ги изтласкват от домашния си пазар – най-големия на планетата. Една от причините: лека-полека софтуерът и батериите стават по-важни за потребителите, а именно в тези две области китайците напреднаха главоломно. И се развиват бързо. И тъй като лека-полека автомобилите ни заприличват на смартфони на колела, нищо чудно в много близко бъдеще да видим повторение на успеха на Huawei… или на краха на Nokia в света на колела на Стария континент. Защото автомобилният свят е подложен на (може би насилствена) трансформация – от непознат в историята мащаб. Трансфорация, за която китайците явно са се подготвили по-добре. Или може би, която самите те са подготвили много добре?

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин