2018
LAND ROVER DEFENDER OT 36 000 ЛВ.
АКО ПОНЕ ВЕДНЪЖ СТЕ СЕ ПОКАТЕРИЛИ ЗАД ВОЛАНА и сте стартирали шумния дизелов мотор, тогава знаете: този ръбест „кашон“ не е ретро. Defender е остарял. Поне конструкцията му – тя е от 1946 г. Няма обаче никакъв шанс да си говорите за история с возещия се вдясно до вас. От една страна нивото на шум е толкова високо, че прави невъзможно воденето на разговори. От друга, тъй като с високата си каросерия и недиректно управление този Landy изисква постоянно пълна концентрация от страна на водача. Да не говорим за липсата на пасивна безопасност и лошите спирачки. Кое обаче превръща това архаично чудовище в толкова желан като употребяван? Моделът няма претенции за нищо друго, освен да бъде истински всъдеход, справя се чудесно с тази задача и продължава дори там, където другите се отказват. Той е толкова здрав, че две трети от произведените Defender-и се движат и до днес. Иначе в Defender дори пътуването до близкия супермаркет се превръща в приключение. Техниката и механиката внасят усещане за олдтаймер. Употребяваните екземпляри се продават скъпо, но е необходимо да ги огледате доста внимателно. Техниката е здрава, но ръждата е големият проблем. Алуминиевата обшивка върху стоманената каросерия (контактна корозия) и тръбната рама са уязвимите места. Има смисъл от навременна консервация, още повече че притежателите на Land-Rover се разделят с неохота от рустикалните си оригинални автомобили.
Плюсове/минуси
+ оригинална класика
+ екстремно стабилна стойност
+ превъзходно снабдяване с резервни части
– лоши спирачки
– липса на пасивна сигурност
– почти нулев комфорт
Технически данни
4-цил. турбодизелов двигател, отпр. надл. работен обем 2495 cм3 мощност 90 кВт. (122 к.с.) при 4200 об/мин максимален въртящ момент 300 Нм при 1950 об/мин 0–100 км/ч за 17,5 секунди максимална скорост 130 км/ч