2022
ВСЪЩНОСТ ОТДАВНА трябваше да сме свикнали с този автомобил. Щяха да го показват редовно по новините, от него щеше да ни се усмихва мама Меркел. Но всъщност досега не сме виждали този автомобил, дори не сме знаели, че съществува. Поне досега.
Летище „Брауншвайг“, в халето са паркирани три фирмени самолета на Volkswagen, а пред тях е паркиран ТОЙ: Phaeton, година на производство 2013, 8 цилиндъра, четири отделни седалки, две от тях с голям монитор отзад. Забравеният Phaeton! Ретроспекция. Преди 20 години Volkswagen се осмели да навлезе в луксозната лига, от 2002 до 2016 г. бяха произведени 84 235 автомобила Phaeton в създадената „стъклена манифактура“ в Дрезден, като „късата“ лимузина е с дължина от 5,06 метра, а тази с по-голямото междуосие 5,18 метра.


За да бъде разбран този автомобил, първо трябва да хвърлим поглед върху електрическото регулиране на седалките: дори рамката му е направена от метал, а не от пластмаса. Автомобил, който сякаш е едно излято цяло, автомобил, който хвърля ръкавица на Mercedes. Сега се намираме пред наследника на Phaeton, автомобила, който не бе пуснат от VOLKSWAGEN в серийно производство, въпреки че плановете бяха съвсем различни.
Тази кола е моделът победител: тъмен лак, може би сиво, може би синьо, внушителни колела с гуми с размер 265/35 R 21, кожена тапицерия с цвят крем, много истинско дърво – всичко ухае на просперитет и богатство. Специално за нас са заредили догоре автомобила, тоест налели са 6 литра А95Н – повече не се побира. За да стартираш, трябва да отвориш капака, в него е ключът, до него има два бутона, шоуавтомобил изкл./вкл.

Техническата база е Audi A8 с 4-литров V8 бензинов агрегат, а дизайнерите на автомобила ни обясняват външния вид. Томаш Бахорски (51) и Марко Павоне (44) са симпатични типове. Единият от тях – Томаш, е интериорен дизайнер от 2009 г., а другият, Марко, отговаря от 2017 г. за екстериора. През 2013 г. те успяват да прокарат идеите си за новия Phaeton. Томаш разказва: „Имаше по четирима дизайнери за интериора и екстериора.“ Единият от проектите дори е дело на големия Джорджо Джуджаро (83, Golf 1, Scirocco 1 от 1974), друг – сегашният шеф-дизайнер на Audi Марк Лихте (52). Денят на решението протече така: „Валхала“, голямата зала в дизайнерския център на Volkswagen във Волфсбург, шефът на надзорния съвет Пийх, шефът на VOLKSWAGEN Винтеркорн, членове на управата, ръководители на отдели, общо 25 души. Минават спокойно покрай студиите, гледат, сравняват, приближават се или се отдалечават. Изведнъж всичко е решено: с тези проекти за интериора и за екстериора ще продължи работата!
Продължете на следващата страница