2018
AUTO BILD откри един от най-яките модли от 50-те години – Gaylord Gladiator е произведен в Германия от Zeppelin.
Най-интелигентният, най-смелият и най-трагичният автомобил на 50-те години – можете да го откриете в едно село в Обершвабен. Автомобил, която трябва да е бърза колкото Ferrari, благородно като Rolls-Royce и с цената на Mercedes 300 SL Roadster. Накрая никой не си го купува. Вероятно се дължи на дизайна на този автомобил, който изглежда като батмобил. Моделът е създаден през 1957 г. от концерна Zeppelin, който в следвоенна Германия произвежда строителни машини. Сега от Zeppelin върнаха Gaylord Gladiator за много пари обратно в родината му – в музея на Zeppelin.
Братята Джим и Ед Гейлорд дават името си на луксозния автомобил, който ще произвеждат сами, след като другите подобни модели ги разочароват. Дизайнерът Бруукс Стувънс веднага разбира, какво искат братята – кола за супербогаташи, с максимална мощност, фина изработка и висока култивираност. Каросерията трябва да е модерна, но с огромни фарове като през 30-те години. Първият Gladiator е готов през 1955, но и той разочарова. Появява се на няколко изложения, а после в играта се намесва и Zeppelin. Говори се за 25 автомобила Gladiator на година, но накрая се появяват само два. Вторият е последният – през 1957 г. – а пробегът му е 2088 мили. Може да се движи – двигателят на Cadillac стартира и работи толкова тихо, че чувате по-силно клиновидния ремък.
Вратите на Gaylord се затварят тежко и екстра широки кресла с подглавници. Вместо стрелки уредите са с малки гладиаторски мечове, а на средната конзола има хронометър Heuer. Превключвателите са месингови – хромирани, а с тях можете да регулирате сервоподпомагането на управлението. След натискане на бутон твърдият покрив се прибира в багажника. Трансмисията е 4-степенна автоматична. На задницата има резервна гума с бял кант, а за смяната на колелата ще ви помогнат светлини в калниците. Освен това колата има стабилно положение – благодарение на разположения си доста назад 8-цилиндров двигател. Сега всичко, което ни е останало, е този превъзходен единичен екземпляр.