Невъзможното сравнение: електромобил срещу Plug-in хибрид и „чист“ бензин

3110
2022

Преди да прелистите нетърпеливо нататък, ще ви издадем резултата: електромобилът печели срещу Plug-in хибрид и бензинов модел. И преди сега да ударите по масата и да проклинате „Тези не може да бъдат сравнявани!“, ще ви кажем: напротив, може. И ще ви го обясним. Главните редактори на европейските ни партньорски издания от групата AUTO BILD се срещнаха на тестовата писта на производителя на гуми Bridgestone южно от Рим, а ние от AUTO BILD Германия ще им представим тези автомобили, ще им раздадем формуляри с оценки в седем раздела и ще им кажем: „Вашите звезди, моля!“

Първо за автомобилите. Електромобилът е чисто новият Genesis GV60, тук още като прототип с черно-бяло фолио по праговете и броните. GV60 се предлага в две изпълнения, винаги с двойно задвижване, по един електромотор на всяка ос: като Sport с 318 к.с. за 112 740 лева и като Sport Plus с десетсекунден бууст и вихрените 490 к.с. за 142 020 лева. Последният участваше в нашия тест. Събратът по концерт на корейците Kia пък взе участие с компактния SUV Sportage, който също както и Genesis е дълъг 4,52 метра и има букса за зареждане от контакта. Като Plug-in хибрид той мобилизира 1.6-литров турбо бензинов агрегат със 180 к.с. и електромотор, като системната му мощност е 265 к.с. Този автомобил зарежда както бензин, така и ток, като изцяло електрическият му пробег би трябвало да е до 70 километра. Цена? Стартът е от 88 800 лв. Тук е моментът да отбележим, че за Genesis като „чист“ електромобил в Германия има екологична премия (равняваща се на близо 16 000 лева), както и за Kia като Plug-in хибрид (ок. 14 000 лв.). Без никакви субсидии от държавата е третият ни участник в теста – Škoda обнови през 2021, след четири години, Kodiaq, като монтира в спортната версия RS вече не 2-литровия дизелов турбоагрегат, а 2-литровия бензинов TSI от Golf GTI.

Kia Sportage: Доста широк монитор, въртящ се превключвател за смяна на предавките
Genesis GV60: XXL екран с големи икони. Мониторите вместо огледала са опционални
Skoda Kodiaq: Дигитален скоростомер, монитор на навигацията, под него блок за управление на климатика. Познато ни е от 2017 г.

Във всеки случай това GTI с висока позиция на седене е най-дългият модел в теста със своите 4,70 метра, а по отношение на цената от 96 780 лв. – в средата, тоест е със 7980 лева по-скъп от Kia и с 45 240 лева по-изгоден от Genesis. С нашите колеги от Европа започваме оценяването, а Блажей Булински от AUTO SWIAT Полша веднага изказва мнение: „Усещането за простор в Kodiaq е превъзходно!“ Ние казваме: не само това, но и позицията на седене отзад е отлична. Само в Kodiaq бедрата са изцяло върху повърхността за седене, единствено тук не се налага да свивате краката си. Както и при другите два модела, и при Škoda задната облегалка може да се регулира. И тъй като е с 18 см по-дълга, а задницата не е толкова скосена, има и други предимства: с 835 литра (без резервно колело) притежава най-големия багажник, който освен това е тапициран с мокет. При което вече сме разкрили слабостите на корейските SUV-ове. Да, 432 литра в Genesis и 540 в Kia са прилични стойности, но не и превъзходни за пътуване през отпуската.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин