Невероятно мощният Ford Ranger – тест

0707
2023

Той носи името на динозавър и се държи точно като такъв. Ford Ranger Raptor е пикап от специален сорт: мощен, шумен и бърз. Накратко – доставя огромно удоволствие.

Името раптор идва от латински и означава хищна птица – използва се за динозавръи, бойни машини, ракети и други такива. А също и за един специален модел на Ford. Raptor е наименованието на на-дивите и мощни варианти на пикапа Ranger.

Той изглежда доста ръбест, с внушителна предница и огромен надпис Ford, доста издадени калници, двойна кабина, булбар и дълга товарна повърхност.  

Постоянно двойно задвижване, понижаващи предавки, блокажи на диференциалите, 17-цолови груби гуми за офроуд (Goodrich Baja Champion) – всички тези екстри го подготвят за трудната страна на живота. Прибавяме и впечатляваща предпазна кора от стомана с дебелина от 2,3 милиметра.

Окачването е сериозно преработено в сравнение с базовия Ranger. Предното окачване е независимо, а отзад имаме цял мост с винтови, вместо листови пружини. Клиренсът (26,5 мм) и ходовете на пружините (отпред 256 мм, отзад 290 мм ) са щедри.

Има седем различни режима на движение, които променят настройката на редица системи: двигател, трансмисия, ABS, тракшън контрол и контрол на стабилността, характеристиките на управлението и педала на газта. Три от режимите са за нормални пътища: обикновен, спортен, чакъл/трева. И четири за извън пътя: камъни/скали, пясък/сняг, кал/коловози, както и режимът Baja. Кръстен на мексиканския полуостров Baja California и провеждащото се там легендарно пустинно състезание Baja 1000.

Raptor е неудържим майстор на катеренето

Ford цели възможно най-високо темпо в режима Baja – най-вече чрез използваната система за извън пътя Anti-Lag. Когато водачът отстъпи от педала на газта, дроселовата клапа остава отворена още за около 3 секунди и се грижи за това турбото да поддържа оборотите. Така се осигурява високо налягане на пълнене в целия диапазон на оборотите.

Извън пътя Raptor демонстрира с отличното си сцепление  и с голямата мощност отлични способности за катерене – продължава по пътя си стоически и непоклатимо.

Темпото на Raptor извън пътя е действително впечатляващо – навсякъде, където пожелаете. Има също и офроуд-темпомат (Trail Control). Настройвате произволна скорост – например 32 км/ч и само въртите волана, за останалото ще се погрижи Raptor.

Технически данни и цена: Ford Ranger Raptor 3.0

двигател: V6, битурбо, отпр. напр.
работен обем: 2956 cм3
мощност: 215 кВт. (292 к.с.) при 5500 об/мин
макс. въртящ момент: 491 Нм при 2300 об/мин
окачване: отпред независимо, отзад цял мост, винтови пружини отпред и отзад

трансмисия: десетстепенна автоматична
задвижване: двойно, семи-перманентно

Д/Ш/В: 5360/2028/1926 мм
клиренс: 265 мм
ъгъл на заход: отпр./отз. 31°/24°
ъгъл на рампата: 24°
собствено тегло/полезен товар: 2400/730 кг
прикачен товар: със/без спирачки 2500/750 кг
0–50/100/160 км/ч: 2,7/7,9/21,9 сек
максимална скорост: 180 км/ч

Тестов разход на гориво: 14,5 л А 95/100 км
CO2: 344 г/км
цена: от 80 266 евро

ИЗВОД НА AUTO BILD

Raptor притежава характер, доставя удоволствие и няма спирка извън пътя. Не се заблуждавайте: зад внушителния външен вид се крие висока техническа компетентност. Респект, Ford!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин