Невероятна „тройка“ Compact с 4,7-литров V8 мотор!

0703
2020

По-голям двигател в E36 просто няма как да бъде поставен: в тази Серия 3 Compact работи внушителен 4,7-литров V8 агрегат с 350 к.с.! Разходите по преработката са били изключително високи. Сега тази „тройка“ е обявена за продажба в германския град Есен.

Това BMW E36 Compact разполага с 350 к.с., генерирани от V8 двигател с работен обем от 4,7 литра! Преработката е извършена през 1999 г. от тунинг-специалистите на тема BMW Hartge и е струвало цяло състояние. На 27-ми март този уникален Compact ще бъде продаден на търг по време на Techno Classica в германския град Есен.

По-добро съотношение тегло-мощност от M4 Competition

Автомобилът е произведен през 1997 г. Две години по-късно Hartge монтират в предницата разполагащия с обозначение M62B44 V8 двигател на BMW. Обемът е увеличен от 4,4 на 4,7 литра. С помощта на нови разпределителни валове, мотовилки, бутала, клапани и нов колянов вал двигателят разполага вместо с 286 к.с. и 420 Нм с 350 к.с. и 500 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична. Разполагащият със задно задвижване модел ускорява за под 5 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната му скорост е 270 км/ч.

Съотношението тегло-мощност на Hartge-Compact е приблизително 3,5 кг на конска сила. за сравнение: актуалното BMW M4 Competition с 450 к.с. има резултат от 3,7 кг на к.с. Какъв двигател е имало преди това в автомобила, не е ясно, но дори и най-мощният сериен агрегат с разполагал със 170 к.с., което е дори по-малко от половината на мощността на 8-цилиндровия агрегат. Недостатъкът на V8: с тегло от 220 килограма той тежи почти с 60 кг повече от 6-цилиндровия в  323ti. Хората от Hartge са монтирали този двигател и в Z3 M роудстър и в Z3 M Coupe.

Външният вид на виолетовия Compact е агресивен, но все пак сдържан. С изключение на логата V8 нищо друго не издава, какъв звяр се крие под този модел. Нещата обаче не приключват с новия мотор. Благодарение на окачването с регулиращи се пружини на Bilstein този Compact се доближава повече до асфалта, а цялата задна ос е собствена разработка на Hartge. Има нова спирачна уредба с вентилирани дискове, а джантите на това специално Е36 са 19-цолови с гуми 235/35 отпред и внушителните 265/30 отзад. -Естествено, за да се поберат колела, калниците са допълнително издадени. Спойлерите отпред и отзад на каросерията придават завършен вид на тунинга – както и подаващата се от задната броня двойна ауспухова тръба. Във вътрешното пространство хората от Hartge са монтирали седалка тип корито Recaro за водача, алуминиеви педали и нов волан с кожена тапицерия. Скоростомерът е разграфен до 300 км/ч.

Три пъти по-скъп от серийния модел Compact

Разходите за преработката на автомобила са астрономически. Заедно с преработката този Hartge-Compact е струвал около 149 000 лв. За сравнение: тогавашният топ-вариант на Compact 323ti с 6-цилиндров агрегат е струвал около 50 000 лв. Въпреки високата цена от Hartge са продали и втори автомобил Compact с V8, но местонахождението му е неизвестно. Този виолетов екземпляр до 2019 г. е имал един-единствен собственик, като с него притежателят му е изминал само 37 310 километра. За каква сума ще бъде продаден на търга този Hartge-Compact е трудно да се каже, тъй като няма аналози за сравнение.  Ако пък сега сте решили да се обърнете към Hartge за преработка, ще бъдете разочаровани: тунинг-специалистите обявиха фалит и приключиха работа през юли 2019 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин