2025
Ако погледнем само базовите цени, нещата са ясни: 140 400 лв. струва i5 eDrive40, 115 100 лв. искат от BMW за голото 520i (изчислено по данни за Германия). Електрическият модел тогава не е опция. Когато обаче автомобилите са с пълното си оборудване, то бързо стигаме до 160 000 лв. – и при двата. Така че си струва да ги погледнем. Заради батериите на втория ред в i5 ще седите с 2 см по-високо и с по-остър ъгъл на сгъване на коленете. Отпред усещането при седене и визията са почти идентични. При пътното поведение i5 ни изненадва с по-голямата си пъргавина, но заради липсата на интегрално управление изостава по отношение на прецизността в завоите.

По-спортно се представя електромобилът, но пък е ограничен при максималната скорост. Ограничението важи и за пробега: 520i успява да измине над 800 км, а i5 – половината. i5 е за хора, които са в крак с времето и не искат да се лишат от комфорта на Серия 5. Но и за тези, които нямат проблем с това да проявят малко сдържаност на магистралата и да прекарват известно време на зарядната станция. 520i е типично BMW. На преден план са комфортът и удоволствието от шофирането – също както и луксозното, спокойно пътуване на дълги разстояния. Кой от двата е по-добър? Това е преди всичко въпрос на вкус.



Извод
Накрая решението дали да изберете BMW 520i или i5 eDrive40 е въпрос на потребителския профил и на личните предпочитания. Роля играят и финансовите възможности. Като цяло базовият вариант 520i е значително по-изгоден от електрическата му версия.