Нашата нощна разходка с Ford GT


20
февр.
2019

МАЙ ВЛИЗА В АДА! Една вечер из Берлин с 655 к.с. зад гърба. Изразходвани 37,8 литра А 98 Н с автомобил, който „крещи“ толкова силно, колкото и старшината при вида на недобре оправените легла в спалното помещение. А сега за снимката е паркирал, навлизайки във велоалеята: с вдигнати нагоре врати, разположен спокойно. Отзад обаче се появява жена с велосипед, чува се звънец, а после и крясъци: „ТОВА Е ВЕЛОАЛЕЯ!“ Така, но ситуацията е извънредна! Това е автомобил за пистата, в Германия ще има само 11 бройки, а цената му е 1,1 милиона лева. Бързам да кажа: скъпи приятели от Ford, аз съм подходящият клиент за GT. Първо баща ми бе на косъм да си купи Escort, специален модел Laser, като накрая избра Kadett само заради по-добрата оферта. Второ първата ми целувка бе във Fiesta от 1984 г., а трето редовно карах чичо си до дома му с неговата Sierra. Е, не очаквам хората от Ford да се впечатлят от тези признания. Те искат да чуят, че имаш в гаража си модели на Ford, че ще караш колата, а няма да я оставиш веднага в музея, за да спекулираш с печалбата. Но по-добре да чуеш това от Ford, за да си спестиш подигравките на банкера, когато попиташ за кредит, за да си купиш автомобила.

Най-хубавото място е тук! Човекът на AUTO BILD Май пие черен чай в Кройцберг

Та докъде бяхме стигнали? Да, на червен светофар някъде в Берлин-Трепто, малко след 18 часа. Няколко мъже стоят отвън на масите на едно заведение, един от тях вижда жълтата заплаха и ни пита нещо. Сваляме стъклото. „Колко вдига?“, иска да знае човекът. 347, казваме ние, както и под 3 секунди до 100. После даваме пълна газ, разбира се, без да нарушаваме правилата за движение, а мъжете около масите извъртат поглед и вдигат палец в знак на одобрение. Наздраве, момчета – за греха! Ford GT, спомнихме си. От 1966 г. автомобилът със средно разположен мотор печели четири пъти подред състезанието „24-те часа на Льо Ман“, тогава се казва GT40 – заради височината си от 40 инча, или 1,02 метра. Новият всъщност би трябвало да се казва GT44, защото е висок 1,11 метра, или 44 инча. Влизането наподобява следната ситуация: забравил си ключа от вкъщи и се налага да се промъкнеш през прозореца на килера.

Със супер-Ford-а на магистралата: 655 к.с. изискват определени способности и респект

Когато седнеш вътре, трябва да издърпаш един клуп, за да приближиш педалите към себе си, тъй като седалката тип корито е фиксирана. Пред себе си имаш малък ръбест волан, бутон за режима Race (тогава каросерията се смъква), два бутона за левия и десния мигач. Извиняваме се на водача на Clio-то зад нас на Обербаумбрюке; в тъмното бутоните за мигачите не се виждат добре, тъй като се въртят заедно с волана. Но все пак нашите аплодисменти за реакцията и спирането му. До мен в колата седи Крейг, инженер от Англия. А Крейг си поема дълбоко въздух, тъй като преди това минахме с GT по тесните и осеяни с дупки междуградски пътища в Шпреевалд. За щастие не се случи нищо неприятно, само няколко камъчета изтрополиха по карбоновия монокок. 3,5-литровият EcoBoost мотор зад гърба ни вдигаше такава врява, че почти не чувахме ударите на камъчетата. GT е Ford и също както и Focus има въртящ се превключвател за автоматичната трансмисия вместо скоростен лост. За останалото се грижи 7-степенната предавателна кутия. Ако искаш да се позабавляваш, натискаш лостчетата зад волана, превключваш на по-ниска предавка, още веднъж, вдигаш оборотите, ускоряваш.

Нищо не се случва на „неготовото летище“. Тук размахва криле единствено GT

И на това място още веднъж трябва да ви уверим, че GT наистина разполага само с шест цилиндъра, тоест както всяко прилично BMW, но не и с десет цилиндъра както някой суперспортист. Е, и? Тази машина свисти и вдига такъв шум, че всичките косми на главата ти настръхват. Отвън, а и не само там – в тясната пътническа кабина също – се чува силен грохот през толкова огромните ауспухови тръби в средата, че в тях Владимир Кличко спокойно може да пъхне юмрук.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
MERCEDES SLS AMG ROADSTER или 300 SLS – кой от двата предпочитате?

25
апр.
2017

Откритият Mercedes SLS AMG ще празнува премиерата си на Автомобилното изложение във Франкфурт. Срещнахме го с не по-малко известния предшественик 300 SLS от 1957 г.

Card image cap
С Dodge Challenger на запад през Америка: внезапно изчезване

11
авг.
2017

Във филма от 1971 г. „Внезапно изчезване Сан Франциско“ главният герой Ковалски иска за 15 часа да измине 2000 километра от Денвър до Тихоокеанското крайбрежие. Не успява. Ние решихме да караме с актуалния Challenger през местата на заснемане на филма и да свършим работата на Ковалски докрай

Card image cap
Fiesta ST200: ускорителят на частици

16
юни
2016

1,6 литра работен обем и 200 к.с. са напълно достатъчни за спортното задвижване на малкия автомобил с тегло само 1163 кг. По отношение на радостта от шофирането никой не може да се мери с жизнения Ford Fiesta ST200!

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: