2019
МАЙ ВЛИЗА В АДА! Една вечер из Берлин с 655 к.с. зад гърба. Изразходвани 37,8 литра А 98 Н с автомобил, който „крещи“ толкова силно, колкото и старшината при вида на недобре оправените легла в спалното помещение. А сега за снимката е паркирал, навлизайки във велоалеята: с вдигнати нагоре врати, разположен спокойно. Отзад обаче се появява жена с велосипед, чува се звънец, а после и крясъци: „ТОВА Е ВЕЛОАЛЕЯ!“ Така, но ситуацията е извънредна! Това е автомобил за пистата, в Германия ще има само 11 бройки, а цената му е 1,1 милиона лева. Бързам да кажа: скъпи приятели от Ford, аз съм подходящият клиент за GT. Първо баща ми бе на косъм да си купи Escort, специален модел Laser, като накрая избра Kadett само заради по-добрата оферта. Второ първата ми целувка бе във Fiesta от 1984 г., а трето редовно карах чичо си до дома му с неговата Sierra. Е, не очаквам хората от Ford да се впечатлят от тези признания. Те искат да чуят, че имаш в гаража си модели на Ford, че ще караш колата, а няма да я оставиш веднага в музея, за да спекулираш с печалбата. Но по-добре да чуеш това от Ford, за да си спестиш подигравките на банкера, когато попиташ за кредит, за да си купиш автомобила.

Та докъде бяхме стигнали? Да, на червен светофар някъде в Берлин-Трепто, малко след 18 часа. Няколко мъже стоят отвън на масите на едно заведение, един от тях вижда жълтата заплаха и ни пита нещо. Сваляме стъклото. „Колко вдига?“, иска да знае човекът. 347, казваме ние, както и под 3 секунди до 100. После даваме пълна газ, разбира се, без да нарушаваме правилата за движение, а мъжете около масите извъртат поглед и вдигат палец в знак на одобрение. Наздраве, момчета – за греха! Ford GT, спомнихме си. От 1966 г. автомобилът със средно разположен мотор печели четири пъти подред състезанието „24-те часа на Льо Ман“, тогава се казва GT40 – заради височината си от 40 инча, или 1,02 метра. Новият всъщност би трябвало да се казва GT44, защото е висок 1,11 метра, или 44 инча. Влизането наподобява следната ситуация: забравил си ключа от вкъщи и се налага да се промъкнеш през прозореца на килера.

Когато седнеш вътре, трябва да издърпаш един клуп, за да приближиш педалите към себе си, тъй като седалката тип корито е фиксирана. Пред себе си имаш малък ръбест волан, бутон за режима Race (тогава каросерията се смъква), два бутона за левия и десния мигач. Извиняваме се на водача на Clio-то зад нас на Обербаумбрюке; в тъмното бутоните за мигачите не се виждат добре, тъй като се въртят заедно с волана. Но все пак нашите аплодисменти за реакцията и спирането му. До мен в колата седи Крейг, инженер от Англия. А Крейг си поема дълбоко въздух, тъй като преди това минахме с GT по тесните и осеяни с дупки междуградски пътища в Шпреевалд. За щастие не се случи нищо неприятно, само няколко камъчета изтрополиха по карбоновия монокок. 3,5-литровият EcoBoost мотор зад гърба ни вдигаше такава врява, че почти не чувахме ударите на камъчетата. GT е Ford и също както и Focus има въртящ се превключвател за автоматичната трансмисия вместо скоростен лост. За останалото се грижи 7-степенната предавателна кутия. Ако искаш да се позабавляваш, натискаш лостчетата зад волана, превключваш на по-ниска предавка, още веднъж, вдигаш оборотите, ускоряваш.

И на това място още веднъж трябва да ви уверим, че GT наистина разполага само с шест цилиндъра, тоест както всяко прилично BMW, но не и с десет цилиндъра както някой суперспортист. Е, и? Тази машина свисти и вдига такъв шум, че всичките косми на главата ти настръхват. Отвън, а и не само там – в тясната пътническа кабина също – се чува силен грохот през толкова огромните ауспухови тръби в средата, че в тях Владимир Кличко спокойно може да пъхне юмрук.
Продължете на следващата страница